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I explore the application of Bayesian statistical modelling, and in particular Bayesian nonparametric methods in marketing research. I apply Bayesian nonparametric methods in both chapters of my dissertation to model two types of customer dynamics.In the first chapter, I investigate the impact...
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Florian Dorn erstellte diesen Beitrag während seines Promotionsstudiums an der Universität München (LMU). Die Studie wurde im September 2020 abgeschlossen und von der Fakultät für Volkswirtschaftslehre als Dissertation angenommen. Die Dissertation trägt zur Empirie der Ökonomie des...
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Dass die Erklärung von Langzeitarbeitslosigkeit ein überaus aktuelles Thema ist, zeigt der starke Anstieg der Langzeitarbeitslosigkeit in den Industrieländern seit Mitte der 70er Jahre. Die Erhöhung der Langzeitarbeitslosigkeit bei gleichzeitigem Wirtschaftswachstum - sowohl in einer...
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question is. Acording to a "market matching" account, choice components that are closely matched to the market outcome of … matching in forecasting. Chapters 2 and 3 demonstrate that components that generalize well do not always outperform components … that are well matched to the market outcome of interest. Chapter 4 demonstrates that when market matching is achieved by …
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Causal inference methods are commonly used across domains to aid high-stakes decision-making. The validity of causal studies often relies on strong assumptions that might not be realistic in high-stakes scenarios. Inferences based on incorrect assumptions frequently result in sub-optimal...
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Die Frage, ob und wie Werbung wirkt, erhält ihre Wucht allein schon durch jährliche Werbeaufwendungen von mehr als 62 Milliarden DM in der Bundesrepublik Deutschland. Da Absatzmenge und Marktanteil als Zielgrößen zur Messung des Werbeerfolgs auch von anderen Marketing-Mix-Variabelen...
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