Showing 1 - 10 of 11
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011516645
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011552654
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011505994
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011588033
Purpose: Increasingly complex societal challenges call for new, innovative solutions that social hybrid business models can provide. Social supermarkets (SSMs) are one example offering access to affordable food to people living in poverty while reducing food waste of nearby retailers. Finding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012540347
Category Management hat sich in der Praxis als Ansatz zur Optimierung von Warengruppen durchgesetzt und in den letzten Jahren wesentlich zur Weiterentwicklung von Hersteller-Händler-Beziehungen beigetragen. Das Category Management-Modell nach ECR (Efficient Consumer Response) verfolgt als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015052
Purpose – The purpose of this paper is twofold: first, to explore the complexities of regularly implemented as well as irregularly occurring – sometimes improvised – instore logistics processes related to products which are declared unsaleable; and second, to identify the challenges and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014794841
Purpose – The purpose of this paper is to investigate the impact of key supplier relationship management (KSRM) – understood as an aggregated supply chain management (SCM) process in the upstream direction – on the overall level of the execution of SCM within organizations....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014804446
Handelsunternehmen prägen und prägten das Wirtschaftsgeschehen und unsere Gesellschaft seit jeher wesentlich. Neben dem vorrangigen Bestreben, Gewinn zu generieren, verfolgen sie oftmals auch soziale Ziele. Eva Lienbacher nimmt eine grundlegende, deskriptive Aufarbeitung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016879
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014369264