Showing 1 - 10 of 10
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001579922
The aim of this article is to explore the influence of single agents on gender equity in organizations. In our qualitative study, we focus on works councillors as equal opportunity agents in large profit organizations in Austria, because of their unique institutional position regarding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010698902
The aim of this article is to explore the influence of single agents on gender equity in organizations. In our qualitative study, we focus on works councillors as equal opportunity agents in large profit organizations in Austria, because of their unique institutional position regarding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010712438
Der Übergang vom Ausbildungs- ins Beschäftigungssystem ist durch Unsicherheiten, Konflikte und Bewältigungsstrategien gekennzeichnet, die Einfluss auf die Identitätsentwicklung des Einzelnen haben. Systematische Informationen über den Berufseinstieg von Wirtschaftsakademikern fehlen bisher...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013514736
Purpose: Tourism employment is very diverse ranging from precarious, exploitative study to high-quality workplaces. However, poor employment images dominate the tourism industry, which makes attracting employees difficult. This study aims to examine the processes that lead to such image...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012811488
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014585681
Im vorliegenden Beitrag untersuchen wir die organisationsexternen Deutungen einer Arbeitgebermarke vor dem Hintergrund eines interpretativen, relationalen Verständnisses von Branding. In einer explorativen Studie auf der Basis von 16 semistrukturierten Interviews mit potentiellen BewerberInnen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010392127
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011917231
Im vorliegenden Beitrag untersuchen wir die organisationsexternen Deutungen einer Arbeitgebermarke vor dem Hintergrund eines interpretativen, relationalen Verstaendnisses von Branding. In einer explorativen Studie auf der Basis von 16 semi-strukturierten Interviews mit potentiellen BewerberInnen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010856839
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013512245