Showing 1 - 10 of 1,966
This paper analyses the branding strategy of a leading French food producer in the fast growing Chinese market. The company, Danone Group (DG), has long been operating internationally with success. However, like several multinational enterprises, its initial entry into China was a failure....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009465504
"The production, acquisition, and use of consumer goods defines our daily lives, and yet consumerism is seen as … increasingly controversial. Movements for sustainable and ethical consumerism are gaining momentum alongside an awareness of how …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012659770
Konsumenten wählen im Zuge der Digitalisierung immer öfter Subskriptionen bzw. Abonnements, um ihre Einkäufe zu automatisieren. Im Mittelpunkt des essentials von Severin Friedrich Bischof und Thomas Rudolph stehen Subskriptionen für Konsumgüter, die von Konsumenten in der Vergangenheit in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402907
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012173113
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011649200
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011653740
Der Dioxin-Skandal bei Futtermitteln, aber auch die fehlerhafte und interessengeleitete Beratung beim Kauf von Finanzdienstleistungen hat die Verbraucherpolitik in Misskredit gebracht. In der öffentlichen Debatte werden zunehmend rigidere Vorschriften für die Anbieter gefordert, aber auch mehr...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009666237
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011612547
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011815989
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011743753