Showing 1 - 9 of 9
More and more companies realign their competencies to offer integrated bundlesof products and services with the goal to solve customer problems (Leimeister etal. 2009). The customers are not interested in products or services per se, but theywant their problems to be solved (Böhmann und Krcmar...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022179
AbstractIn this paper we compare different approaches and show the need for systematic requirementsengineering for hybrid products beyond disciplinary boundaries. Hybrid products consist ofcombinations of hardware, software and service elements. The purpose of this paper is to report ona...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871027
Eine möglichst vollständige Erfüllung von Kundenanforderungen und eine Differenzierungvon Wettbewerbern sind zwei Faktoren, die produzierende oder dienstleistungsanbietendeUnternehmen beeinflussen (Böhmann und Krcmar 2007,Leimeister und Glauner 2008). Deswegen ändern viele Unternehmen ihre...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022180
Kunden wünschen zunehmend Komplettlösungen, welche ihre Probleme ganzheitlich lösen, ohne dass sie selbst noch Integrationsleistungen erbringen müssen. Diese Komplettlösungen bestehen oftmals aus Produkt-, Dienstleistungs- und Softwarekomponenten, welche zu einem hybriden Produkt integriert...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871070
In the field of Open Innovation, virtual communities set up by companies in order to integrate customers into their innovation process are a new and promising instrument.[...]
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871074
“Crowdsourcing” is currently one of the most discussed key words among IS and innovation researchers. The major question for both research and business is how to find and lever the enormous potential of the “collective brain” to broaden the scope of “open R&D”. Thus, Communities for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005871076
Research has shown that idea competitions are apromising approach for integrating customers intoopen innovation activities. Furthermore research onopen innovation shows that most innovations are theresult of intensive collaboration processes in whichmany individuals contribute according to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022181
Der Beitrag stellt mit Business Service Blueprint Modeling (BSBM) einen konzeptionellenAnsatz zur Modellierung von Dienstleistungen vor, der ein systematischesund standardisiertes Vorgehen zur Modellierung von Dienstleistungen mitKundeninteraktion anstrebt. BSBM verwendet hierzu die Business...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009022191
Insbesondere für kleine und mittlere Softwareunternehmen stellen die Erhöhung dereigenen Innovationskraft und -geschwindigkeit entscheidende Überlebensfragen dar.Der heute als hierfür wichtig hervorgehobene Ansatz der „Open Innovation“ hat sich inder Softwareentwicklungsbrache bislang...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009129460