Showing 1 - 10 of 55
Markets are ubiquitous in our daily life and, despite many imperfections, they are a great source of human welfare. Nevertheless, there is a heated recent debate on whether markets erode social responsibility and moral behavior. In fact, competitive pressure on markets may create strong...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011518078
Das Konzept des Franchisings -- Die Modellierung von Dilemmastrukturen -- Die Entstehung von Kooperation -- Positive Analyse - Kausalität zwischen Dilemmastrukturen und Franchising -- Normative Analyse - Ethische Würdigung -- Ergebnisse und Ausblick.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014424818
der Wirtschaft eingefordert werden. Die Wirtschaftsethik umfasst gemäß dem Sprachgebrauch sowohl die Ethik der Unternehmen … übergreifendes Lehrbuch für Wirtschaftsethik zu entwickeln. Im Mittelpunkt steht die Diskussion, inwiefern Ethik in der Wirtschaft …Grundlagen der Wirtschaftsethik -- Ethische Bewertungsansätze -- Der Mensch in der Wirtschaft -- Markt und Moral …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020335
Faktoren für den Unternehmenserfolg. Unternehmen haben Interesse an Ethik, da diese vielerseits von ihnen eingefordert wird … untersucht, ob und auf welche Weise Unternehmen das organisationale Commitment ihrer Mitarbeiter durch eine auf Ethik und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015489
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521081
economics of virtue ethics. Character traits and personality are not considered immutable in either field. They are shaped by … content to virtue ethics and suggest what virtue ethics contributes to the study of economic models. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014279705
Anti-social behaviours are costly to organizations, and the ability to identify predictors of such behaviours can be valuable. In this paper, we used a within-subjects laboratory design to study choices in the well-known (hypothetical) Trolley problem as well as in a real payoff money-burning...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011872604
solidarity ; informal insurance ; investment ; micro and small enterprises ; sharing ; Sub-Saharan Africa …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009717131
Persistent link: https://www.econbiz.de/10001875426
Betriebswirtschaftslehre und Gender Studies Eine Einführung zu Geschichte und Gegenwart -- Das Geschlecht der Marketingwissenschaft Wie „männlich“ ist sie und wie „weiblich“ sollte sie sein? -- Accountingforschung, Controlling und Gender Bestandsaufnahme und Perspektiven --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018977