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This book analyses the importance of the entrepreneurial university, specifically in relation to the creation of entrepreneurial ideas and attitudes in students and entrepreneurial initiatives in academic institutions. The aim of the editors and contributing authors is to provide the reader with...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396432
Since the 2008 economic crisis, small and medium-sized enterprises (SMEs) have faced serious financial problems and have been looking to financial institutions and governments for solutions and new proposals to address these issues. This book examines the new challenge in which firms receive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402222
Chapter 1 The value of discovery of opportunities and innovation for entrepreneurship in a context of crisis -- Chapter 2 Antecedents and consequences of export-entrepreneurial orientation in times of crisis -- Chapter 3 Effects of the 2008 crisis on the importance of innovation for start-ups --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017104
Unternehmensgründungen sind für die wirtschaftliche Entwicklung eines Landes von zentraler Bedeutung, da sie Marktwachstum und -wandel und damit die Dynamik einer Wirtschaft beeinflussen. Nach dem Motto "erst informieren, dann gründen" definiert das Lexikon mehr als 1.500 Begriffe aus den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019015
„Entrepreneurial Marketing“ präsentiert die speziellen Möglichkeiten und Anforderungen für Gründer, Gründungsinteressierte und Studierende an eine marktorientierte Unternehmensführung und vermittelt auf diese Zielgruppe zugeschnittene Empfehlungen. Renommierte Persönlichkeiten an der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019442
Grundlagen: Begriffe, Entwicklungen, Handlungsrahmen -- Ideenfindung: Voraussetzungen, Methoden, Marktstrukturen -- Ideenformulierung: Businessplan, Geschäftsmodelle, Prozesse -- Ideenumsetzung: Produkt, Wettbewerb, Marktzugang -- Ideenfortführung: Kommunikation, Beteiligung, Exit --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019753
Entrepreneurial Marketing: Besonderheiten und Ausgestaltungsmöglichkeiten -- Entrepreneurial Marketing: Die Theoriezugänge -- Die theoretischen Grundlagen des Entrepreneurial Marketings -- Implikationen des Market-Based-View für das Entrepreneurial Marketing -- Die ressourcenbasierte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014551
A cultural perspective on entrepreneurship and regional development. The case of the Bages (Catalonia) -- Entrepreneurship and location: the cultural differences between two countries -- Entrepreneurship and the influence of history: how much impact do country-specific historical factors have on...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014306582
Positioning in Online Social Networks Through QDQ Media: An Opportunity for Spanish SMES? -- Modeling the Influence of eWOM on Loyalty Behaviour in Social Network Sites -- Crowdsourcing as a Competitive Advantage for New Business Models -- Analyzing a Successful Incubator Business Model: The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016988