Showing 1 - 4 of 4
This book provides an original analysis of the economic success of Overseas Chinese merchants in Southeast Asia: The ethnically homogeneous group of Chinese middlemen is an informal, low-cost organization for the provision of club goods, e.g. contract enforcement, that are essential to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397327
Reciprocity between Retailer’s Corporate Image and Store Image -- The Effect of Perceived Brand Globalness on Retailer Brand Equity -- The Globalness Route: How Consumer and Brand Level Factors change the Route to Success
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016753
China wird in naher Zukunft einer der wichtigsten Konsumentenmärkte für westliche Unternehmen. Bisher fehlt westlichen Managern jedoch ein „Consumer Insight“ in Bezug auf chinesische Konsumenten, weshalb zahlreiche Markteinführungen innovativer Produkte westlicher Firmen in China...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425117
Der internationale Handel von Medienprodukten ist in der Praxis vermehrt zu beobachten. Die Frage, ob und wie ein Fernsehformat von einem Kulturraum in einen anderen erfolgreich übertragen und vermarktet werden kann, untersucht Birgit Bodenstein-Köppl anhand eines der größten Fernsehmärkte...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425245