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Sportsponsoring und Ambush-Marketing als Bestandteile des Kommunikations-Mix -- Wirkungskontrolle des Sportsponsorings und des Ambush- Marketings -- Entwicklung eines Modells zur Erklärung negativer Wirkungen -- Empirische Überprüfung des Modells -- Kritische Würdigung und Implikationen.
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Events und Sport -- Stand und Perspektiven der Eventforschung -- Complianceproblematik und Corporate Social …, wurden aktuelle Forschungsergebnisse zum Thema Event und Sport vorgestellt und diskutiert. Aus Sicht des Marketing, der … Sport Stand und Perspektiven der Eventforschung Complianceproblematik und Corporate Social Responsibility bei Events Events …
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Analysing the trends that are emerging in sport enterprises such as advancements in technology and social media, the … valuable reading for sports business scholars, this book draws on examples from inventive companies as well as inspirational … sports leaders and illustrates the various drivers behind innovation. Addressing the need for a culture of innovation within …
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Overruns of Olympic Sport Venues Reflection on Reasons That Cause Cost and Revenue Overruns Target Groups Lecturers and … scholars in political, economical, and sport science Practitioners in project management, decision makers from sport governing … bodies, politicians, the public authorities and taxpayers The Authors Prof. Dr. Holger Preuß is Professor of sport economics …
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This book presents an up-to-date portrait of the characteristics of sport clubs in various European countries and their … role in society and the national sport system. Furthermore, it offers a cross-national comparative perspective of sport … backgrounds of sport clubs, the book is organized in three parts. First, the authors provide an overview of the theoretical …
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Christian Lucas investigates the effectiveness of sports sponsorships. Two empirical studies are conducted, based on a … business. Successful sports marketing execution is more than purchasing a 30-second spot or signage in a stadium: It is to … Groups Researchers and students of Marketing, Sports, Event, & Brand Management Specialists in Sponsorship, Sports, & Event …
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Sport-Sponsoring und Markenmanagement -- Die Grundlagen des Sport-Sponsorings -- Die Grundlagen des Markenmanagements … -- Was ist Sport-Branding? -- Fallbeispiele aus der Praxis des Sport-Brandings -- Analyse des FC Wacker Tirol -- Sport …-Branding im Bereich Event -- Sport-Branding im Bereich Mannschaft -- Sport-Branding im Bereich Verband -- Sport-Branding im …
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München bewirbt sich mit Garmisch-Partenkirchen und Schönau um die Olympischen Winterspiele 2018. Dieses Milliardenprojekt wird teilweise auch vom Steuerzahler zu tragen sein. Holger Preuß untersucht, inwiefern sich die Kosten durch den wirtschaftlichen Nutzen in Form von Einkommen,...
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Der Begriff des Ambush-Marketing hat als Werbeform im Zuge sportlicher Großveranstaltungen, spätestens seit der Fußball-WM 2006, Einzug gehalten. Denn nicht nur Sponsoren werben mit den Events, sondern immer mehr Ambusher nutzen die Events, um ihre Produkte zu vermarkten, ohne entsprechende...
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sport destination marketers involved with the planning of sport mega-events across the world … magnitude in a country with little history of hosting sport mega-events (SMEs). This case study will expand the readers …, and challenges identified on larger scale SMEs hosted in the developed world, inform the process and outcomes of second or …
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