Showing 1 - 10 of 2,098
Die Bedeutung von Preis-Promotions im Zusammenhang mit dem Verkauf von Neuwagen hat in den letzten Jahren stark zugenommen. Derartige Maßnahmen werden von nahezu allen Herstellern und Händlern eingesetzt und ermöglichen es Konsumenten bis zu 50 % im Bezug auf den Listenpreis zu sparen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425455
Literature Review on Supply Chain Contracts -- Relational Contracts -- Relational Contracts and Optimal Quantity Flexibility -- Relational Contracts and Optimal Buy-Back Price -- QF vs. Buy-Back Contract in Buyer-Supplier Relationships -- Case Study: Supplier Relationship Management at...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521303
I: Gestaltung eines Erwartungsmanagements als Herausforderung für das Dienstleistungsmarketing -- 1. Bedeutung eines Erwartungsmanagements im Dienstleistungsbereich -- 2. Forschungsziele und Forschungsfragen -- 3. Gang der Untersuchung -- II: Schaffung einer theoretischen Basis für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
Potenzialqualität von Dienstleistungen als Forschungsgegenstand des Dienstleistungs- und Relationship Marketing -- Stand der Forschung zur Potenzialdimension von Dienstleistungen -- Theoretische Fundierung der Potenzialdimension von Dienstleistungen auf Basis der Schematheorie -- Entwicklung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014476
Preismanagement -- Stand der Forschung zu Erhebungsmethoden von Preisbereitschaften -- Kaufentscheidungsfaktoren im Markt für …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517040
Externe Referenzpreise als Marketing-Stimuli zur Beeinflussung des Käuferverhaltens -- Begriffliche und rechtliche Grundlagen von externen Referenzpreisen -- Verhaltenswissenschaftliche Bezugspunkte des Einsatzes von externen Referenzpreisen -- Erkenntnisse und Defizite der empirischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014290
Dynamic Pricing of services has become the norm for many young service industries - especially in today’s volatile markets. Steffen Christ shows how theoretic optimization models can be operationalized by employing self-learning strategies to construct relevant input variables, such as latent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425365
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520797
Based on two experimental studies Christine Cowen-Elstner explores the possibilities of influencing the sensory product perception and thereby also the perceived product quality. The results of her studies not only show that this influence is happening but also that the expectation and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396219
In recent years, Alternative Food Networks (AFNs) have been a key issue both in the scientific community and in public debates. This is due to their profound implications for rural development, local sustainability, and bio-economics. This edited collection discusses what the main determinants...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396935