Showing 1 - 10 of 62
The 2018 International Conference on National Brand & Private Label Marketing is a unique academic forum for presenting and discussing original and significant contributions from researchers around the world on marketing issues facing retailers, store brand managers and national brand managers....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192306
In this book, the world’s foremost experts on pricing integrate theoretical rigor and practical application to present a comprehensive resource that covers all areas of the field. This volume brings together quantitative and qualitative approaches and highlights the most current innovations in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396093
Philipp Plank analyses the question, what drives the quality of cost-systems and is the quality of cost-systems directly and at best positively related to the firms’ performance. In other words, is it worth investing in complex cost allocation systems or are there environmental and/or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396307
Energy Markets -- Introduction to Price Models for Energy -- Price Dynamics in Electricity Markets -- Price-Driven Hydropower Dispatch Under Uncertainty -- On Cutting Plane Algorithms and Dynamic Programming for Hydroelectricity Generation -- Medium-Term Operational Planning for Hydrothermal...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012227593
verändernwird. Zusätzlich zu den Auswirkungen der Digitalisierung auf das Preismanagement hat der Autor zahlreiche Erkenntnisse der … Tätigkeitsfeldern: externe Unternehmensberatung, operatives Preismanagement und Inhouse-Consulting …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401570
Fabian Schnell develops a model indicating that by keeping real interest rates too low, monetary policy can distort the allocation of resources across firms and potentially delay economic recovery after a recession. This is a new channel of monetary policy that is especially relevant in view of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402085
Vielfalt durch Gestaltungsfreiheit im Wettbewerb -- Preisempfehlungen aus wettbewerbsökonomischer Sicht -- Die Zwecke der Preisbindung - Die Motive des Gesetzgebers -- Wettbewerbsökonomische Aspekte der Preisbindung in Wertschöpfungsketten -- Die negativen Folgen von Kundenverwirrtheit und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015792
Wie unterstützt das Preismanagement die Erreichung der Ziele von Banken? Zur Beantwortung dieser Frage verbindet Marc … Gestaltungsmöglichkeiten von Banken im Preismanagement. Dabei werden kunden- und bankseitige Aspekte analysiert und der Status Quo in der … Branche empirisch erhoben und untersucht. Anschließend wird hypothesenorientiert der Einfluss von Preismanagement …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015887
Zum Berufsverband, Member Relationship Marketing, Beitragsmanagement und zum Mitgliederverhalten -- Explorative Vorstudie -- Bezugsrahmen und Hypothesenbildung -- Methodik der wahlweisen Conjoint-Analyse -- Empirische Hauptstudie. .
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015924
Introduction -- Sales Strategy - Setting the Fundamental Course -- Sales Management - Designing Structures and Processes, Managing People and Living the Culture -- Information Management as the Key to Professionalism in Sales -- Customer Relationship Management - Staying on the Ball!
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016050