Showing 1 - 10 of 21
This volume presents selected articles from the 21st Eurasia Business and Economics Society (EBES) Conference, which was held in Budapest (Hungary) in 2017. The theoretical and empirical papers in this volume cover various areas of business, economics, and finance from a diverse range of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396408
Alexander Sänn presents a functional method based on lead user method, preference measurement, and recommendations using collaborative filtering. The introduced method in this book stimulates input from internal and external sources, predicts basic customers’ acceptance, and evaluates this...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397476
This book examines how to optimize design management processes in order to produce innovation within organizations. It first looks at how to harvest a culture of design and then examines topics specific to product and service design. Individual chapters provide anecdotes drawn from leading...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397627
This edited volume focuses on research conducted in the area of ergonomic design. Chapters are extensions of works presented at the International Conference on Management of Ergonomic Design, Industrial Safety and Healthcare Systems. The book addresses the need to have the knowledge of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397656
Wirtschaftliche, kreative und technische Aspekte des Media Managements bilden den Schwerpunkt dieses interdisziplinären Kompendiums. Der Sammelband beleuchtet Themen wie Recruiting 1.0 bis 4.0, Personalcontrolling, Digital HR, Corporate Communication, Medienunternehmer, Marketingkommunikation,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401578
Sabine Gerster betrachtet anhand einer umfangreichen Empirie die an der Lösungserstellung beteiligten Abteilungen F&E, Marketing und Vertrieb und deren Zusammenspiel. Dabei beschreibt die Autorin, wie funktionsübergreifende Lösungserstellungsprojekte und die dahinterstehenden Prozesse...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401605
The Toolset is a comprehensive collection of the relevant Design for Six Sigma+Lean tools, which are necessary for successfully implementing innovations. All tools are presented in a clear structure, providing a good overview of the methodology. The chronology of the listed tools corresponds to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017220
Christian Arnold arbeitet heraus, dass der Einsatz kontextsensitiver elektronischer Assistenzfunktionen dann mit der Verlagerung von Entscheidungskompetenzen zugunsten des Anbieters einhergeht, wenn die Serviceerbringung anbieterseitig gelenkt ist und die partiell autonome Vorbereitung und/oder...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018723
sich auf die Produktgestaltung auswirken. Dabei spielt eine ganzheitliche Denkweise und die Abkehr vom linearen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019038
1 Einleitung -- 1.1 Hintergrund der Arbeit -- 1.2 Zielsetzung der Arbeit -- 1.3 Das realtheoretische Wissenschaftsmodell als Analyserahmen -- 1.4 Aufbau der Arbeit -- 2 Hintergrund: Paradigmen der Neuproduktentwicklung -- 2.1 Das „Manufacturer-active Paradigm“ — die traditionelle...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019129