Showing 1 - 10 of 454
This book provides a synthesis of research perspectives on customer engagement through a collection of chapters from thought leaders. It identifies cutting-edge metrics for capturing and measuring customer engagement and highlights best practices in implementing customer engagement marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396394
Konsumenten werden täglich mit Slogans konfrontiert: im TV, im Radio, in Online- und Printmedien. Slogans gelangen so über unterschiedliche Verarbeitungswege in das Gedächtnis der Konsumenten. Basierend auf einem psycholinguistischen Theoriefundament untersucht Philipp Brune den Einfluss der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401394
User generated branding (UGB) as a field of study -- Theoretical basis for the development of a UGB reference framework -- Specification of UGB -- Development of the explanatory UGB model -- Empiric model validation and hypothesis testing -- Summary, critical consideration and outlook
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522888
This timely edited collection offers a multidisciplinary perspective on social commerce, a phenomenon that has gained increasing interest over the last 8 years. Investigating how social media can be used to generate value for brands beyond customer relationship purposes, the skilled authors...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396166
Wolfgang Weitzl introduces a novel perspective for measuring consumer trust in eWOM by applying a rigid scale development process. In doing so, the research aims to set new methodical standards for developing reliable, valid and practicable research instruments. Most importantly, however, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396188
Definition of Third-Party Product Reviews (TPPRs) -- Theories Explaining TPPR Effects on Consumer Behaviour -- Perceived Quality Research -- Customer Value -- Empirical Approach and Conceptual Models -- Rasch Modelling and Scale Development -- TPPR and the Product Choice Progress -- TPPR,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016492
-Kampagnen – Teilnahmemotivation von Konsumenten · Spenderrückgewinnung · Sprache in interaktiver Kundenkommunikation Die Zielgruppen · Dozierende und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016617
Emotionen im crossmedialen Dialog -- Social CRM -- CRM zwischen Theorie und praktischer Umsetzung -- Customer Journey Analyse -- Change Management im Online-Zeitalter -- Gamification in der Unternehmenspraxis.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019351
Dialogkommunikation im digitalen Zeitalter -- Verbrauchereinstellungen zum Teilen persönlicher Daten -- Prognosemodell zur Wirkung von Content auf Facebook -- Customer Experience Management -- Erfolgsbeitragsfaktoren im Dialogmarketing -- Werbemitteloptimierung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019728
Innovationsstarke Branchen – und dazu zählt das Dialogmarketing ganz eindeutig – benötigen intensive und praxisnahe Forschung, deshalb hat es sich der Deutsche Dialogmarketing Verband seit vielen Jahren zur Aufgabe gemacht, den Austausch zwischen Wissenschaft und Praxis zu fördern. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019730