//--> //--> //--> //-->
Toggle navigation
Logout
Change account settings
EN
DE
ES
FR
A-Z
Beta
About EconBiz
News
Thesaurus (STW)
Academic Skills
Help
EN
DE
ES
FR
My account
Logout
Change account settings
Login
Publications
Events
Your search terms
Search
Retain my current filters
~isPartOf:"SpringerLink / Bücher"
Search options
All Fields
Title
Exact title
Subject
Author
Institution
ISBN/ISSN
Published in...
Publisher
Open Access only
Advanced
Search history
My EconBiz
Favorites
Loans
Reservations
Fines
You are here:
Home
Rules for revolutionaries : th...
Similar by subject
Narrow search
Delete all filters
| 1 applied filter
Year of publication
From:
To:
Subject
All
Deutschland
430
Germany
412
Marketing
241
Markenführung
201
Brand management
200
Markenpolitik
197
Beziehungsmarketing
196
Relationship marketing
195
Consumer behaviour
189
Konsumentenverhalten
189
Theorie
176
Theory
174
Marketingmanagement
127
Erfolgsfaktor
118
Marketing management
115
Verbraucherverhalten
113
Unternehmen
112
Kundenmanagement
104
Success factor
104
Produktentwicklung
97
Electronic Commerce
90
Online-Marketing
90
New product development
87
Strategisches Management
82
Internet marketing
75
Innovationsmanagement
73
Kundenbindung
71
Markenimage
69
Social Web
69
Social web
69
Kundenorientierung
64
Innovation management
59
Vertrieb
59
Brand image
55
Business-to-Business-Marketing
53
Innovation
53
Lieferantenmanagement
53
Supplier relationship management
53
B-to-B-Marketing
52
Business-to-business marketing
52
more ...
less ...
Online availability
All
Undetermined
1,480
Type of publication
All
Book / Working Paper
1,480
Type of publication (narrower categories)
All
Hochschulschrift
289
Aufsatzsammlung
122
Lehrbuch
56
Konferenzschrift
38
Ratgeber
11
Aufgabensammlung
6
Fallstudiensammlung
5
Wörterbuch
5
Bibliografie
3
Case study
2
Collection of articles of several authors
2
Fallstudie
2
Festschrift
2
Sammelwerk
2
Beispielsammlung
1
Bibliografie enthalten
1
Bibliography included
1
Einführung
1
Handbook
1
Handbuch
1
Lehrmittel
1
Zitatensammlung
1
more ...
less ...
Language
All
German
1,245
English
237
Author
All
Bruhn, Manfred
23
Heinemann, Gerrit
20
Kreutzer, Ralf T.
20
Burmann, Christoph
9
Esch, Franz-Rudolf
8
Huber, Frank
8
Kirchgeorg, Manfred
8
Kuß, Alfred
8
Meffert, Heribert
8
Zanger, Cornelia
8
Errichiello, Oliver Carlo
7
Fink, Klaus-J.
7
Tomczak, Torsten
7
Baumgarth, Carsten
6
Hadwich, Karsten
6
Martínez-López, Francisco J.
6
Biesel, Hartmut H.
5
Bogaschewsky, Ronald
5
Eßig, Michael
5
Hoffmann, Stefan
5
Kenning, Peter
5
Kernstock, Joachim
5
Langner, Tobias
5
Lasch, Rainer
5
Raab, Gerhard
5
Schramm-Klein, Hanna
5
Sickel, Christian
5
Steiner, Paul
5
Stölzle, Wolfgang
5
Unger, Fritz
5
Woisetschläger, David
5
Zerres, Christopher
5
Zschiesche, Arnd
5
Bauer, Hans H.
4
Belz, Christian
4
Evanschitzky, Heiner
4
Gebhardt-Seele, Stephan
4
Gázquez-Abad, Juan Carlos
4
Halaszovich, Tilo F.
4
Keller, Bernhard
4
more ...
less ...
Institution
All
Deutscher Dialogmarketing Verband
4
Technische Universität Braunschweig
2
Bundesvereinigung City- und Stadtmarketing Deutschland
1
Dgroup
1
Helmut-Schmidt-Universität/Universität der Bundeswehr Hamburg
1
International Conference on Research on National Brand & Private Label Marketing <5., 2018, Barcelona>
1
Paradoxien des Verbraucherverhaltens <Veranstaltung> <2017, Berlin>
1
Springer International Publishing
1
Wissenschaftlicher Interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing <13., Hamburg>
1
more ...
less ...
Published in...
All
SpringerLink / Bücher
The journal of product innovation management : an international publication of the Product Development & Management Association
363
Gabler Edition Wissenschaft
320
Springer eBook Collection / Business and Economics
318
Springer eBook Collection
315
Research
247
Europäische Hochschulschriften / 5
208
Journal of business research : JBR
202
Lehrbuch
189
Industrial marketing management : the international journal for industrial and high-tech firms
164
International journal of product development : IJPD
149
International journal of innovation management
147
International journal of production research
115
IEEE transactions on engineering management : EM
109
essentials
106
Gabler Research
99
Schriftenreihe Merkur : Schriften zum innovativen Marketing-Management
92
Hamburger Schriften zur Marketingforschung
90
International journal of production economics
90
Arbeitspapier / Universität Erlangen-Nürnberg, Betriebswirtschaftliches Institut, Lehrstuhl für Marketing
84
Technovation : the international journal of technological innovation, entrepreneurship and technology management
82
Innovatives Markenmanagement
81
Schriftenreihe Innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis
79
Neue betriebswirtschaftliche Forschung : Nbf
77
Research policy : policy, management and economic studies of science, technology and innovation
77
R & D management
75
Technological forecasting & social change : an international journal
73
Schriftenreihe Studien zum Konsumentenverhalten
72
DUV / Wirtschaftswissenschaft
70
International journal of innovation and technology management
68
Gabler-Edition Wissenschaft
67
International journal of technology management : IJTM
66
Vahlens Handbücher der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
66
Journal of engineering and technology management : JET-M
64
Schriften zu Marketing und Management
63
Springer eBooks / Business and Economics
62
Springer eBook Collection / Business and Management
61
The journal of business & industrial marketing
61
Erfurter Hefte zum angewandten Marketing
58
Springer Gabler Research
58
more ...
less ...
Source
All
ECONIS (ZBW)
1,480
Showing
1
-
10
of
1,480
Sort
relevance
articles prioritized
date (newest first)
date (oldest first)
1
Customer Knowledge Management in der Konzeptphase der Neuproduktentwicklung
Böckermann, Florian
-
2013
Bei der kontinuierlichen Entwicklung und Vermarktung von Neuprodukten ist die Generierung sowie sorgfältige Verarbeitung und Nutzung des Kundenwissens essenziell. Florian Böckermann entwickelt ein Customer Knowledge Management (CKM)-Konzept, in welchem das im Rahmen der Neuproduktentwicklung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016369
Saved in:
2
Gestaltung von Verschmelzungsprodukten : eine Analyse am Beispiel der Digitalen Konvergenz und Wearable Electronics
Waldschmidt, Vera
-
2011
-
1. Aufl.
Vera Waldschmidt analysiert am Beispiel digitaler Konvergenzprodukte und 'Wearable Electronics', welche Faktoren die akzeptanzrelevanten kognitiven Vorgänge bei der Wahrnehmung von Verschmelzungsprodukten beeinflussen und wie diese gestaltet werden sollten, damit Konsumenten den hybriden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517214
Saved in:
3
Neue Produkte einführen : Von der Idee zum Markterfolg
Großklaus, Rainer H. G.
(
contributor
)
-
2008
Einführung -- Die Innovationsidee -- Warum überhaupt Innovationen? -- Der Boden für Innovationen -- Der Innovationsprozess und sein Instrumentarium im Überblick -- Externe Analyse von Chancen und Risiken — Unternehmenskompetenz -- Interne Analyse von Stärken und Schwächen ä...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516911
Saved in:
4
Price and Product-Mix Decisions Under Different Cost Systems
Plank, Philipp
-
2018
Philipp Plank analyses the question, what drives the quality of cost-systems and is the quality of cost-systems directly and at best positively related to the firms’ performance. In other words, is it worth investing in complex cost allocation systems or are there environmental and/or...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396307
Saved in:
5
Akzeptanz ökologischer Produktinnovationen im Automobilbereich : Wirkungen der Markenliebe
Staufer, Isabel Maria
-
2015
Isabel Maria Staufer untersucht, inwiefern sowohl die Markenliebe als auch die ökologische Werthaltung eines Konsumenten als Steuerungsinstrumente innerhalb eines Kaufentscheidungsprozesses bei Produktinnovationen fungieren können. Auf Grundlage einer verhaltenstheoretischen Untersuchung, die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402171
Saved in:
6
Produkteinführung
Melles, Annika
-
2017
Einleitung -- 2. Fallstudie "Nibbles" - auf der Suche nach demoptimalen Riegel -- 3. Fallstudien -- 4. Einführung in den Fall "Nibbles" -- Lehrstrategie -- 6. Fallanalyse -- 7. Übertragbarkeit des fallstudienspezifischen Wissens -- 8. Verzeichnisse.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021246
Saved in:
7
Marketing Food Brands : Private Label versus Manufacturer Brands in the Consumer Goods Industry
Chimhundu, Ranga
-
2018
With a special focus on private label food brands and manufacturer brands, this book provides a comprehensive overview of the fast-moving consumer goods marketing landscape. The author illustrates the volatile nature of the relationship between the two types of brands as they compete and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397606
Saved in:
8
Empirische Analyse zu den Erfolgsfaktoren der kostenorientierten Produktplanung
Reuschenbach, Daniel
-
2012
Produktkostenplanung als Gestaltungsbereich des Kostenmanagements -- Bezugsrahmen der Untersuchung -- Erfolgsfaktoren kostenorientierter Produktentwicklungsprojekte -- Entwicklung eines empirischen Modells zur kostenorientierten Produktplanung -- Auswertung der erhobenen Daten zur...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015948
Saved in:
9
The Silver Market Phenomenon : Marketing and Innovation in the Aging Society
Kohlbacher, Florian
-
2011
The current shift in demographics - aging and shrinking populations - in many countries around the world presents a major challenge to companies and societies alike. One particularly essential implication is the emergence and constant growth of the so-called “graying market” or “silver...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425090
Saved in:
10
Innovationsakzeptanz von Smartphones bei chinesischen Konsumenten : Eine Analyse der Einflussfaktoren
Götze, Franziska
-
2011
China wird in naher Zukunft einer der wichtigsten Konsumentenmärkte für westliche Unternehmen. Bisher fehlt westlichen Managern jedoch ein „Consumer Insight“ in Bezug auf chinesische Konsumenten, weshalb zahlreiche Markteinführungen innovativer Produkte westlicher Firmen in China...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425117
Saved in:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Next
Last
Results per page
10
25
50
100
250
A service of the
zbw
×
Loading...
//-->