Showing 1 - 10 of 36
Informationssysteme und Produktivität -- Elemente einer RFID-Wirtschaftlichkeitsanalyse -- Eignung bestehender Ansätze der Wirtschaftlichkeitsanalyse -- Modell zur Prognose und Bewertung RFID-induzierter Prozessoptimierung -- Relevanz und Generalisierbarkeit der Ergebnisse -- Zusammenfassung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015738
Wirtschaftlichkeitsentscheidungen beim methodischen Entwickeln -- Kalkulation der Produktkosten für eine kostenorientierte Entwicklung (einperiodige Rechnung) -- Beurteilung der Produktentwicklung als Investition (mehrperiodige Rechnung) -- Betriebswirtschaftliche Entscheidungslehre für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020899
Wirtschaftlichkeitsentscheidungen beim methodischen Entwickeln -- Kalkulation der Produktkosten für eine kostenorientierte Entwicklung (einperiodige Rechnung) -- Beurteilung der Produktentwicklung als Investition (mehrperiodige Rechnung) -- Betriebswirtschaftliche Entscheidungslehre für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021133
Dieses Lehrbuch macht Studierende und Lehrende aller Ingenieurdisziplinen mit den für sie relevanten betriebswirtschaftlichen Grundlagen und Methoden vertraut. Da die Entwicklung neuer Produkte meist langwierig und mit hohem Geldeinsatz verbunden ist, wird es immer wichtiger, dass sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401623
Bei der digitalen Betriebsprügung erhält der Betriebsprüfer vom Unternehmen oder dessen Steuerberater lediglich einen Datenträger, welcher die steuerrelevanten Daten beinhaltet. Das Werk- erläutert die rechtlichen Grundlagen der digitalen Betriebsprüfung,- unterstützt bei der Vorbereitung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517052
Characteristics of the Concept of Customer Value Management -- Influence of the Internet on Value to Customer -- Conceptual Model of Internet-Based Customer Portfolio Building -- Financial Aspects of Customer Value Management.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021363
This volume provides the latest outcomes of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) research conducted in various industries. It reveals how AR and VR are currently changing the business landscape, and how new innovations provide opportunities for businesses to offer their customers...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396528
This book gives an introduction to R to build up graphing, simulating and computing skills to enable one to see theoretical and statistical models in economics in a unified way. The great advantage of R is that it is free, extremely flexible and extensible. The book addresses the specific needs...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402051
This book covers the entire spectrum of cultural and digital tourism and presents the latest findings, examples and cases, highlighting innovations for the tourism industry from both an academic and a practical point of view. The book invites readers to discover ongoing developments and recent...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012402057
Adapt or die is really the 21st century mantra for business. Authors Norm Johnston provides guidance on how to adopt an Adaptive Marketing model to ensure you are not only prepared for this new data world, but also winning against both traditional competitors and new disrupters.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012422773