Showing 1 - 10 of 441
This book explores how the traditional Chinese culture and business ownership influence corporate social responsibility in China. By comparing state-owned enterprises, private companies and multinational companies, it shows how corporate social responsibility is perceived and practiced at the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398216
Geleitwort -- Vorwort -- Einleitung -- 1. Wertecockpits und Wertemanagement -- 1.1 Grenzen setzten Werte - Werte setzten Grenzen.-1. 2. Die Grammatik der Werte -- 1.3. Die strategischen Eckpfeiler des Wertecockpits: Das C4-Management -- 1.4. Werteorientierte Führung: der operative Aufbau von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017087
Einzelhandel -- Entertainment.-Unternehmensberatung/Wirtschaftsprüfung -- Gastronomie/Nahrungs- und Genussmittel -- Gesundheits-/Sozialwirtschaft -- Industrie -- Marketing -- Verkehr und Logistik -- Versicherung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019268
Einführung -- Einführung -- Theoretische Grundlagen -- Allgemeine Ethik als Grundlage der Unternehmensethik -- ökonomische Grundlagen der Wirtschafts-und Unternehmensethik -- Wirtschafts-, Unternehmens-und Individualethik als Grundlage des Wertemanagements -- Konzeptionelle Grundlagen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014563
This monograph is based on qualitative and inductive research. All the cases treated in it are based on current events and try to find the common aspects and basic rules that govern the wrongdoing to the minority shareholders. In the four cases of US, French and Israeli companies, most of them...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521348
Part One -- 1. What is wrong with the current continuous improvement (CI) practice? -- 2. What is continuous improvement, and what is not -- 3. Strategies of TPS/Lean implementation -- 4. The Toyota Way -- Part Two -- 5. Building a new framework -- 6. A new framework -- 7. Conclusion and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018516
Point of Departure -- Research Gap and Research Objective -- Outline of Thesis -- Foundations of Corporate Responsibility -- An Introduction to Corporate Responsibility -- Motivation for CR -- Organisational Learning for CR -- Summary of Part I -- Towards a Responsible Leadership Systems...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013522827
In Umbruchzeiten steigt die Relevanz von Werten als Orientierung schaffendes Mittel. Von Entscheidern wird erwartet, Verantwortung zu übernehmen, Vertrauen in Politik und Wirtschaft wiederherzustellen. Es sollte Gewissheit darüber bestehen, dass verinnerlichte Werte die Grundlage des Handelns...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015683
In Umbruchzeiten steigt die Relevanz von Werten als Orientierung schaffendes Mittel. Von Entscheidern wird erwartet, Verantwortung zu übernehmen, Vertrauen in Politik und Wirtschaft wiederherzustellen. Es sollte Gewissheit darüber bestehen, dass verinnerlichte Werte die Grundlage des Handelns...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015777
Vorwort -- Wirksame Führung für Wertschöpfung braucht Ausrichtung -- Mehr Führung für Wertschöpfung statt nur Management -- Haltung von Führungskräften für mehr Wertschöpfung -- Voraussetzungen für wertschöpfende Zusammenarbeit -- Instrumente und Methoden für mehr wertschöpfende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019212