Showing 1 - 10 of 258
Einleitung – Zero Outage als Maxime in der IT -- Qualität aus unterschiedlichen Blickwinkeln -- ISO, ITIL & Co. – Basis und Orientierung schaffen -- Qualität im Fokus – zwischen Trend und Tagesgeschäft -- Den Kompass nach Norden ausrichten: die vier Eckpfeiler des Quality Management --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017570
Managementansätze: Historische Entwicklung und Kundenorientierung -- Störfaktoren bei Optimierungsmaßnahmen -- Prozessoptimierung in der Versicherungspraxis -- Theorie und Praxis im Vergleich -- Handlungsempfehlungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018367
This book offers an elaborate and empirical look at service quality of hospitals in the emerging market of India. The poor quality of service is a major issue in a large number of hospitals (particularly in government hospitals), which forces patients to opt for private hospitals that are...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396657
Behandlungsfehler stellen für jedes Krankenhaus ein ernstzunehmendes Problem dar. Die Mehrheit aller kritischen … Zwischenfälle im Krankenhaus ist durch die komplexen systemischen Rahmenbedingungen erklärbar. Nils Löber präsentiert einen … theoretisch fundierten Ansatz, der durch die Etablierung einer konstruktiven Fehlerkultur Behandlungsfehler im Krankenhaus …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015576
Krankenhaus wird eine Kombination mehrerer Faktoren herausgearbeitet: Veränderungen der institutionellen Rahmenbedingungen, Wandel …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517215
Krankenhausmanagement abgeleitet. Zudem wird die Wirksamkeit der unterschiedlichen im Krankenhaus eingesetzten Qualitätsmodelle untersucht …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015319
Patientenbefragungen sind für die Sicherung und Verbesserung der Qualität von Gesundheitsdienstleistungen wesentlich. Basierend auf den Besonderheiten der Arzt-Patient-Beziehung stellt Yasemin Mehmet dar, welche Erwartungen Patienten an ärztliche Konsultationen haben und was Qualität aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425133
This book explores the impact of design science and design thinking on tourism planning, gathering contributions from leading authorities in the field of tourism research and providing a comprehensive and interconnected panorama of cutting-edge results that influence the current and future...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396199
This book analyzes the impact of the digital economy on customer satisfaction, shopping experience, resistance to change, script theory, and loyalty. The model introduced assumes that online markets have led to a redefinition of the concepts of loyalty and shopping scripts as a way to reduce...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396317
Customer experience management is not about managing every objective “experience” your customers have with you. It’s about understanding, measuring and creating “experiences” that customers “value”. So while service and efficiency are wonderful things, they represent "business as...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397856