Showing 1 - 10 of 998
Qualitätsbeurteilung -- Aktueller Stand der empirischen Forschung zum Preis-Qualitätsbeziehung -- Entwicklung des Untersuchungsmodells …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016167
regionaler Akteure. Der Inhalt · Räumlich-systemische Perspektiven auf Innovation · Merkmale und Determinanten von Universitäts …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016258
product ideas in the front-end of innovation. The results of his study show that in order to ensure an effective evaluation … evaluating early-stage new product ideas. Contents Front-end of innovation Foundations of research in the field of new idea … Groups Researchers, lecturers and students of technology and innovation management, product development, and business …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396609
der Preis-Qualitäts-Positionierung. Es werden systematisch Nachweise in Bezug auf die Kategorisierungsprozesse der … Konsumenten hinsichtlich Preis und Qualität erbracht und eine Verknüpfung der Positionierung mit dem Unternehmenserfolg … einer Marktforschungsautomatisierung aufgezeigt. Der Inhalt Gestaltung, Wahrnehmung und Implikationen der Preis …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018077
doctorate at the Institute of Innovation Marketing at the Hamburg University of Technology under Prof. Dr. Christian Lüthje. She …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396219
In recent years, Alternative Food Networks (AFNs) have been a key issue both in the scientific community and in public debates. This is due to their profound implications for rural development, local sustainability, and bio-economics. This edited collection discusses what the main determinants...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396935
Definition of Third-Party Product Reviews (TPPRs) -- Theories Explaining TPPR Effects on Consumer Behaviour -- Perceived Quality Research -- Customer Value -- Empirical Approach and Conceptual Models -- Rasch Modelling and Scale Development -- TPPR and the Product Choice Progress -- TPPR,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016492
I: Gestaltung eines Erwartungsmanagements als Herausforderung für das Dienstleistungsmarketing -- 1. Bedeutung eines Erwartungsmanagements im Dienstleistungsbereich -- 2. Forschungsziele und Forschungsfragen -- 3. Gang der Untersuchung -- II: Schaffung einer theoretischen Basis für die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017021
1 Einleitung -- 1.1 Entwicklungen im Umfeld von Anbietern einer Anlageberatung -- 1.2 Problemstellung der Arbeit -- 1.3 Ziel der Arbeit -- 1.4 Aufbau der Arbeit -- 2 Anlageberatung und Rendite aus institutionenökonomischer Sicht -- 2.1 „Konstitutive“ Elemente von Dienstleistungen -- 2.2...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019147
Einführung in die Problemstellung rationaler Informationen in der Markenkommunikation -- Marken und Produktattribute in Marketingforschung und -praxis -- Theoretischer Teil I – Implikationen von Marken und rationalen Produktinformationen auf die Einstellungsbildung -- Theoretischer Teil II...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014863