Showing 1 - 10 of 935
their brand. They ignore the fact that technology is an enabler of the “experience” it is not “the experience”. Customers …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397856
Do brand communities really work for FMCG? Can brand-community members be characterized by specific behavioral … attributes? Are there significant differences between members and those simply visiting the brand-community site? In her study … Sandra Meister derives a set of behavioral attributes relevant for brand-community members. By means of significance test and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015820
Betriebswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten Marketing, Marketingforschung und Markenmanagement Führungskräfte in Industrie- und …, insbesondere Marketing und Handelsbetriebslehre der Philipps-Universität Marburg. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020220
erfolgreichen Distribution. Hierzu müssen die absatzmarktgerichteten Funktionseinheiten (Marketing und Vertrieb) koordiniert in … Entscheidungen zur operativen Markenführung einbezogen werden. Durch die vorherrschende Arbeitsteilung zwischen Marketing und … zur effektiven und effizienten Gestaltung der Zusammenarbeit von Marketing und Vertrieb im Konsumgütersektor. Ausgehend …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517356
Bedeutungszunahme vertikaler Marketingkonzepte in der Konsumgüterbranche -- Integrierte Kundenbindung als Zielgröße im Category Management -- Entwicklung eines Forschungsmodells zur Erklärung der integrierten Kundenbindung -- Empirische Überprüfung der Forschungshypothesen --...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014948
’ll quickly understand that creating and fostering an online community around a product or brand is a powerful way to boost … marketing efforts, gain valuable insight into consumers, increase revenue, improve consumer loyalty, and enhance customer … service efforts. Companies now have the unprecedented opportunity to integrate their brand’s messaging into the everyday lives …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012627203
und echte Beziehungen aufzubauen, hat die Chance, zur Love Brand zu werden. Unternehmen stehen deshalb vor der … Nutzern aufbauen Die Herausgeberinnen Prof. Dr. Vittoria von Gizycki promovierte am Lehrstuhl für Marketing der TU Berlin und … arbeitete mehrere Jahre in den Bereichen Design und Beratung, u.a. bei MetaDesign. Seit 2011 ist sie Professorin für Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401619
Beim Verständnis der Kundenbedürfnisse zeigen sich in der Unternehmenspraxis oft erhebliche Defizite. Mit Hilfe von Theorien aus Psychologie und Soziologie untersucht Miriam Büttner, wie eine ganzheitliche Erklärung der Kundenbedürfnisse erreicht werden kann. Anhand multivariater...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015586
Zielgruppen · Dozenten und Studenten der Betriebswirtschaftslehre mit den Schwerpunkten Investitionsgütermarketing, B-to-B-Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016661
of Retail Brand Equity and Store Accessibility for Store Loyalty in Local Competition -- Managing Retail Brands Within …. Second, she evaluates whether retail brand equity or store accessibility provides a greater contribution to store loyalty … differ in their impact on the brand building process in saturated and emerging markets. Contents n Managing Retail Brands …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016999