Showing 1 - 10 of 589
Die Studie beschäftigt sich mit einer immer wichtiger werdenden Form der Kommunikation – der Kommunikation der Coporate Social Responsibility (CSR) über Social Media, wobei insbesondere die Chancen und Herausforderungen für klein- und mittelständische Unternehmen (KMU) der Agrar- und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017530
Vorwörter -- 1. Theoretische Grundlagen CSR und Geschäftsmodelle -- 2. Bestandteile nachhaltiger Geschäftsmodelle namhafter Großunternehmen -- 3. KMU und nachhaltige Geschäftsmodelle -- 4. Nachhaltigkeits-Pioniere -- 5. Handlungsempfehlungen.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019996
Über die Initiative -- Über die Initiative -- Einführung -- Einführung -- CSR: Verantwortung neu denken -- CSR: Verantwortung neu denken -- Verantwortungspartner — Das Modell -- Habe eine Vision — Das Problem finden -- Nutze deine Stärken — Einen besseren Plan machen -- Arbeite mit...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516852
What are Responsible Tourism and Corporate Social Responsibility? What is the industry's awareness regarding these concepts? What are the systems and tools currently available on the market that tourism SMEs can use to assess their engagement and the sustainability of their business? This book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013523133
Bei der Erforschung unternehmerischen Engagements wurde bislang die Zweckrationalität fokussiert. Gabriele Gollnick analysiert auf der Grundlage eines breiten empirischen Primärmaterials die individuellen und kollektiven Engagementmotivationen von klein- und mittelständischen Unternehmen....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016906
List of contributors Acknowledgement Aspects, determinants and outcomes of Corporate Social Action; Ronny Manos, Israel Drori PART I: REVIEW OF CSA AND CORPORATE PERFORMANCE 1. Corporate social responsibility and financial performance; Dennis J. Aigner 2. Corporate social action in developing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018800
1. Introduction: Corporate Social Responsibility and Japanese Corporations -- 2. Corporate Social Responsibility Awareness and Practices of Japanese Corporations -- 3. Responsible Investment and Institutional Investors -- 4. Corporate Social Performance and Corporate Financial Performance -- 5....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013199019
This book provides a rich overview and takes a closer look at the current state of theory and practice in the field of sustainable business models. The chapters in this book examine and analyze existing and new approaches towards sustainable business models and showcase the implementation of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395833
This handbook is based on the premise that in order for sustainability to be sustainable, a profound psychological transformation has to take place at the individual and collective level. Focusing on the practice of environmental sustainability, this handbook will explore the application of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395844
This book examines various aspects of changes to business behavior through the lenses of the “twin pillars” of sustainability - responsibility and governance. It discusses whether the focus of corporate social responsibility has changed so much that we need to think about redefinitions of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395862