Showing 1 - 10 of 21
Various psychographic traits that most directly influence consumers’ private label attitudes are the focal point of Stefanie Weiss’ investigation. The author develops a comprehensive profile of psychographic predictors of attitude and identifies ways of translating these insights into...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012819101
The 2018 International Conference on National Brand & Private Label Marketing is a unique academic forum for presenting and discussing original and significant contributions from researchers around the world on marketing issues facing retailers, store brand managers and national brand managers....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192306
With a special focus on private label food brands and manufacturer brands, this book provides a comprehensive overview of the fast-moving consumer goods marketing landscape. The author illustrates the volatile nature of the relationship between the two types of brands as they compete and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397606
This volume presents the proceedings of the 2017 International Conference on National Brand & Private Label Marketing - a collection of original, rigorous and highly relevant contributions. The 2017 NB&PL marketing conference offers a unique academic forum where researchers present and discuss...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398339
Multi-Channel Retailing hat sich als Distributionsstrategie fest im Handel etabliert. Auf Grund der zunehmenden Verbreitung des Multi-Channel Retailing in der Handelspraxis ist eine Differenzierung allein auf Grundlage des Geschäftsmodells heute nicht mehr erfolgversprechend. Vielmehr muss das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016955
Status quo der Eigenmarkenforschung -- Studie I - Einflussfaktoren auf die Kaufbereitschaft von Konsumenten für Eigenmarken unterschiedlicher Stufen -- Studie II - Einfluss des kundenindividuellen Eigenmarkenanteils auf den Einzelhändlerumsatz.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017480
Begriffsabgrenzungen und Definitionen -- Biologische Lebensmittel im Lebensmitteleinzelhandel -- Nachhaltiges Wirtschaften: Green Business -- An grünen Werten orientierte Dialoggruppen: Green Dialogue Groups -- An grünen Werten orientiertes Marketing: Green Marketing -- An grünen Werten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017725
Diederich Bakker develops a comprehensive planning process that can guide brand manufacturers in assessing the internal and external environment. The step-by-step planning process includes strategies to thoroughly audit brand portfolios and to review an organisation’s brand management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018216
Dieses Buch liefert die Grundlagen für eine professionelle Führung von Handelsmarken und diskutiert strategische und operative Aspekte. Dabei zeigt es die Unterschiede zu Herstellermarken, verschiedene Erscheinungsformen von Handelsmarken sowie aktuelle Entwicklungen auf. Marko Schwertfeger...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018402
This book presents the latest research and recent studies in the field of national brand and private label marketing. It covers a wide range of topics, including retailing, marketing, general business, psychology, economics and statistics. It addresses diverse areas of application, such as brand...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020144