Showing 1 - 10 of 802
The 2018 International Conference on National Brand & Private Label Marketing is a unique academic forum for presenting … retailers, store brand managers and national brand managers. The three-day event covered a wide range of topics from varied …, cultural dimensions, sales promotions, brand equity, private label pricing, and dual branding – using a wide variety of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013192306
assortment decisions, dual-brand manufacturers, positioning, branding, consumer preferences, online context, economic crisis …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020711
Markenbegriff -- Markenwert-Begriff -- Darstellung und Bewertung wichtiger Markenbewertungsmodelle -- Faktoren des Markenwertes zur Wertbestimmung -- Anwendung der Modelle in der Praxis im Spiegel empirischer Untersuchungen -- Kurze Zusammenfassung - Schlussfolgerungen -- Markenwertermittlung:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517150
Werteorientierung -- Messung von Wertehaltungen mit dem Semiometrie-Modell -- Charakterisierung der semiometrischen Wertefelder -- Der strategische Einsatz von Sprache -- Zielgruppenorientierte Markenführung -- Zusammenfassung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516848
This volume presents the proceedings of the 2017 International Conference on National Brand & Private Label Marketing … that retailers, store brand managers and national brand managers are now facing. This year, the three-day event covered a …, brand equity and collaborative relationships. Lastly, a wide variety of theoretical and methodological approaches were also …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398339
Multi-Channel Retailing hat sich als Distributionsstrategie fest im Handel etabliert. Auf Grund der zunehmenden Verbreitung des Multi-Channel Retailing in der Handelspraxis ist eine Differenzierung allein auf Grundlage des Geschäftsmodells heute nicht mehr erfolgversprechend. Vielmehr muss das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016955
This book presents the latest research and recent studies in the field of national brand and private label marketing …. It addresses diverse areas of application, such as brand naming and packaging decisions, price elasticity, positioning …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020144
This volume presents the proceedings of the 2016 International Conference on National Brand & Private Label Marketing … researchers around the world on marketing issues affecting retailers, store brand managers and national brand managers. The three … brand extension and price differentials, pursuing a wide variety of theoretical and methodological approaches to do so. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020362
-Too-Produkte auf dem untersten Preisniveau handelt, sondern um Produkte, die annähernd wie klassische Markenartikel positioniert sind …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014707
Die Handelspraxis hat die Potenziale von Premiummarken zur Betriebsstättenprofilierung und Differenzierung vom Wettbewerb bereits erkannt und führt verstärkt sogenannte Bio-Handelsmarken im Sortiment. Die Positionierung derartiger Eigenmarken setzt jedoch nicht nur die Kenntnis von Lücken im...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425346