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Welche Marktbearbeitungsstrategien sind in Zukunft besonders erfolgversprechend? Für diese zentrale Fragestellung des Strategischen Managements leitet Walter Schertler auf Basis aktueller Forschungsergebnisse eine effektive Segmentierungslogik für Märkte ab. Im Mittelpunkt des...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015821
This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the...
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Firm-established brand communities enable companies to increase the brand loyalty and word-of-mouth communication of their customers. Furthermore they represent an adequate organisational form for companies to integrate consumers into their innovation processes. Philipp Wiegandt empirically...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521280
Grundlagen -- Eine investitionstheoretische Bewertung von Wertschöpfungspartnern bei der Lieferantenentwicklung -- Ökonomische Konsequenzen spezifischer Einsatzfaktoren -- Dynamik im Kontext von Wertschöpfungspartnerschaften -- Handlungsspielräume in dynamischen...
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This book analyses various models of value creation in projects and businesses by applying different forms of Artificial Intelligence in their products and services. First presenting the main concepts and ideas behind AI, Wodecki assesses different models of technology-based value creation based...
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Das essentials zeigt den Weg auf, wie Unternehmen sich mit zukunftsfähigen Geschäftsmodellen und einer werteorientierten Unternehmenskultur erfolgreich im Markt behaupten können. Der Ausgangspunkt hierfür ist die Entwicklung eines Nutzenversprechens, das langfristig trägt. Hierbei spielen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401463
Problemstellung -- Begriffsbildung: Wertschöpfung in internationalen Unternehmen -- Beschreibung deutscher Unternehmen in China -- Bezugsrahmen der internationalen Unternehmenstätigkeit -- Quantitative Analyse des internationalen Wertschöpfungsmanagements -- Strategien zur internationalen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425231
-- 5 Global standards as global public goods and social safeguards -- 6 Governance forms of global stakeholder discourses …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014021056
This book challenges the traditional models of modern economy, business education and management, which are devoted to the concepts of scarcity, competition, growth and yield. It deconstructs the spiral of acceleration in which technological shifts concerning global markets and enterprises...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397995
1. Strategien im Sog des technologischen Wandels -- 2. Strategieentwicklung heute: Die Fiktion rationaler Unternehmensführung -- 3. Die ökonomische Logik der Strategieentwicklung: Ertrag -- 4. Die CSR-Logik der Strategieentwicklung: Verantwortung -- 5. Die Logik der Werte in sozialen Systemen:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019859