Showing 1 - 10 of 539
Motivation -- Reputation als unternehmerische Zielgröße -- Die Relevanz von Unternehmensreputation für …Unter den viel diskutierten immateriellen Vermögensgegenständen hat die Reputation eines Unternehmens einen besonderen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516612
Erklärungsgehalt von Reputation und Markenstärke bei Unternehmensmarken -- Der Transfer zwischen Reputation und Markenstärke bei … bestimmt. Daher suchen Wissenschaftler und Praktiker nach zuverlässigen Instrumenten, mit denen die Reputation von Unternehmen … und die Stärke von Marken ermittelt werden können. Sebastian Fuchs geht der Frage nach, ob Marken die Reputation der …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014857
Individuals have a multitude of possibilities by means of their decisions to influence ecological, social and economic developments at the regional, national and global level. Nina Langen elaborates differences and similarities of forms of ethical behaviour, such as ethical consumption and...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016364
This timely edited collection offers a multidisciplinary perspective on social commerce, a phenomenon that has gained increasing interest over the last 8 years. Investigating how social media can be used to generate value for brands beyond customer relationship purposes, the skilled authors...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396166
Wolfgang Weitzl introduces a novel perspective for measuring consumer trust in eWOM by applying a rigid scale development process. In doing so, the research aims to set new methodical standards for developing reliable, valid and practicable research instruments. Most importantly, however, the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396188
This book provides a synthesis of research perspectives on customer engagement through a collection of chapters from thought leaders. It identifies cutting-edge metrics for capturing and measuring customer engagement and highlights best practices in implementing customer engagement marketing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396394
Definition of Third-Party Product Reviews (TPPRs) -- Theories Explaining TPPR Effects on Consumer Behaviour -- Perceived Quality Research -- Customer Value -- Empirical Approach and Conceptual Models -- Rasch Modelling and Scale Development -- TPPR and the Product Choice Progress -- TPPR,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016492
Innovationsstarke Branchen – und dazu zählt das Dialogmarketing ganz eindeutig – benötigen intensive und praxisnahe Forschung, deshalb hat es sich der Deutsche Dialogmarketing Verband seit vielen Jahren zur Aufgabe gemacht, den Austausch zwischen Wissenschaft und Praxis zu fördern. Der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016617
Emotionen im crossmedialen Dialog -- Social CRM -- CRM zwischen Theorie und praktischer Umsetzung -- Customer Journey Analyse -- Change Management im Online-Zeitalter -- Gamification in der Unternehmenspraxis.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019351
Dialogkommunikation im digitalen Zeitalter -- Verbrauchereinstellungen zum Teilen persönlicher Daten -- Prognosemodell zur Wirkung von Content auf Facebook -- Customer Experience Management -- Erfolgsbeitragsfaktoren im Dialogmarketing -- Werbemitteloptimierung.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019728