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Wissen und die Organisation der Wissensarbeit -- Sozialkapital und Vertrauen -- Das modell über den Zusammenhang von … Vertrauen und Sozialkapital -- Abschließende Bemerkung -- Anhang: Deskriptive Analyse der Untersuchung. … derartige soziale Beziehungen in Organisationen möglich? " Besteht ein Zusammenhang von Sozialkapital und Vertrauen mit der …
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The term ‘wasta’ stems from the Arabic root for ‘middle’ or ‘medium' and describes the phenomenon of using ‘connections’ to find job, government services or other favors to circumvent bureaucracy or bypass the system as a whole. The effects of ‘wasta’ may be both positive or...
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-sector partnerships but also different strategic intentions. The establishment of trust, especially in cross-sector partnerships, turns …
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and Friedemann Koll -- Brokering Trust to Enhance Leadership: A Self-Monitoring Approach to Leadership Emergence: Martin …
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"Guanxi and Business Strategy" elaborates upon a topic of paramount importance to both academic scholars and managers doing business with China: the impact of personal relationships (guanxi) on business affairs. In the Chinese cultural and socio-economic environment, how are the ubiquitous...
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1 Einführende Gedanken und ein Einblick in den Gang der Untersuchung -- 2 Theoretischer Referenzrahmen -- 2.1 Sozialwissenschaft als kausal-analytische Wissenschaft -- 2.2 Sozialwissenschaft als funktional-analytische Wissenschaft -- 2.3 Metatheoretische Reflexionen -- 3 Wie ist Vertrauen...
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Forschungsstand zum Vertrauenskonstrukt und der Einfluss der Virtualisierung auf Vertrauen -- Gemeinsamer Kommunikationsstil im Unternehmen als Ansatz zur Förderung von Vertrauen bei Virtualisierung interner Kommunikation -- Empirische Überprüfung der Vertrauen fördernden Wirkung eines...
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The emergence of social media as one of the driving forces of consumers’ online experiences today also challenges our current understanding on marketing and brand management. The effects of brands’ social media involvement are to this day uncertain. Severin Dennhardt shows that social media...
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This book focuses on the concepts of social capital, corporate social responsibility, and economic development in relation to economic theory of institutions and behavioural economics. It also takes a macroeconomic and empirical approach, on the relationship between social capital, ethical...
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