Showing 1 - 10 of 569
-dominante Logik (SDL) im Marketing betrachtet Wissen als Quelle von Wettbewerbsvorteilen; Akteure erlangen demnach Wissen durch … Dozierende und Studierende der Wirtschaftswissenschaften mit den Schwerpunkten Marketing, Organisation und Innovationsmanagement …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020924
Advertising Communication -- Business-to-Business Marketing -- Consumer Behavior -- Cross-Cultural Research -- Digital … and Social Media Marketing -- Distribution and Supply Chain Management -- Entrepreneurship and Small Business -- Health … and Social Marketing -- Innovation and Creativity -- Integrated Marketing Communication -- International Marketing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020363
The purpose of the book is to devise an alternative conceptual vocabulary for studying innovation by stressing the role of social, contextual and cultural perspectives. This vocabulary is drawn on a service and on sociological perspectives on innovation based on the ontological assumption that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396326
Julia M. Jonas examines stakeholder integration and its’ dynamics in the setting of service innovation in IT and manufacturing firms. Applying a service-dominant logic theory approach, the multiple case study research describes the implementation of stakeholder integration with its’...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396516
This edited book intends to provide knowledge on tools and practices of servitization to facilitate the formulation and implementation of servitization-based strategies, service infusion and manufacturing service transition globally. Including 22 practically relevant contributions, this book...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397615
The future of consumer service. Introduction -- 1. Factories or theaters? The future of service -- 2. The industrialization of services -- 3. High tech vs. high touch: the role of human intermediation in information intensive services.- 4. Connecting factory to theater: lessons from a case study...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020411
Vorwort -- Beitrag 1: Grundlagen service-‐orientierter Geschäftsmodelle -- Beitrag 2: Grundmuster service-orientierter Geschäftsmodelle -- Beitrag 3: Service-orientierte Geschäftsmodelle und ihr Nutzen für Nachfrager und Anbieter -- Beitrag 4: Controlling service-orientierter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013517313
über Eventmarketing, Sponsoring und Ambush-Marketing bis hin zu Interaktionsplattformen im Internet. Eine notwendige … Zielgruppen · Dozenten und Studenten der Betriebswirtschaftslehre mit den Fachgebieten Marketing, Markenführung, Sportmanagement … und Eventmanagement · Fach- und Führungskräfte aus den Bereichen Marketing, Markenführung, Sportmanagement und …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016465
Einleitung -- Wichtige makroökonomische Kennzahlen -- Der Modellrahmen -- Makroökonomische Konjunkturtheorien -- Die US-Wirtschaft bei Trumps Amtsantritt -- Die Auswirkungen von Trumps Vorhaben -- Fazit.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019312
stakeholderorientierten Marketing, das sowohl im Kontext des Wissenschaftssystems als auch für Organisationen im öffentlichen Sektor und im … und -marketing, des Public Marketing, der Verwaltungswissenschaften sowie des New Public Managements PraktikerInnen im …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012694926