Showing 1 - 10 of 732
This book offers 32 texts and case studies from across a wide range of business sectors around a managerial framework for Sustainable Business. The case studies are developed for and tested in executive education programmes at leading business schools. The book is based on the premise that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396329
Produktinnovationen gelten in vielen Branchen als zentraler Faktor für das Wachstum und den Erfolg von Unternehmen. Innovationsfähigkeit von Unternehmen ist in diesem Zusammenhang ein beliebtes Schlagwort, das für erfolgreiche Innovationen steht, inhaltlich aber nur selten konkretisiert wird....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516644
Überblick über das Lead-Markt-Konzept -- Überblick über das Lead-Markt-Konzept -- Lead-Märkte erkennen -- Was sind Lead-Märkte? -- Lead-Märkte erklären -- Warum werden Länder zu Lead-Märkten? -- Lead-Märkte nutzen -- Die Lead-Markt-Strategie in der Produktentwicklung -- Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014014115
This book presents strategies that put the customer at the center of an enterprise. It elaborates on the reasons for viewing customers as assets that a firm needs to acquire, develop and cultivate in order to generate profitable relationships, and champions customer profitability as the metric...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012398331
In the rapidly changing business world, only a small percentage of firms are able to survive and prosper despite recessions, industrial evolutions and economic changes. An often-asked question is: What determines a firm’s sustainable competitive advantage? One of the most popular competitive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018256
Rahmenbedingungen der Zusammenarbeit -- Wettbewerbsstrategien im Handel -- Vertikale Zusammenarbeit als strategische Perspektiverweiterung -- Potenziale und Konflikte der vertikalen Zusammenarbeit -- Efficient Consumer Response -- Beziehungsmanagement.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016092
Theoretische Grundlagen: Einleitung -- Wissen und Wissensmanagement -- Kundenbeziehungen und Wissen -- Change Management -- Konfigurationsprobleme und wissensbasierte Systeme -- Fallstudien: Fallstudie 1: Schlanke und sichere Prozesse -- Fallstudie 2: Erhöhung der Kundenbindung -- Fallstudie 3:...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015938
Alles wird schneller, alles beschleunigt sich, alles wird komplexer … Die Instant Society ist in ihren Möglichkeiten nahezu unbegrenzt. Vieles lässt sich sofort nachschlagen, die Welt ist überall online, ein Download verschafft den Zugang zu Produkten in Sekundenschnelle. Und nicht nur zu...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401475
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013520857
Supply Chain Management, Enterprise Resources Planning (ERP), and Advanced Planning Systems (APS) are important concepts in order to organize and optimize the flow of materials, information and financial funds. This book, already in its fifth edition, gives a broad and up-to-date overview of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401951