Showing 1 - 10 of 94
Professionelle Einzelsportler und Sportteams erstreben neben sportlichen Erfolgen die Positionierung ihrer persönlichen Marke auf lokalen und internationalen Märkten. Rainer Fischer thematisiert zwei Fragestellungen: Zum einen, wie eine Marke an die spezifischen kulturellen Besonderheiten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017654
Part I: Introduction: Introduction -- The New Paradigm - Market-Driven Approach and Need for a One-World-Strategy -- Commonalities and Differences of the Large Emerging Markets -- Part II: External Environment: Understanding the BRIC Markets: China - Dancing with the Red Dragon -- India - The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017968
Kulturbegriff -- Kommunikationsmodelle im Kontext interkultureller Geschäftssituationen -- Anwendungsfelder der interkulturellen Wirtschaftskommunikation -- Die Wachstumsmärkte Mexiko und Brasilien -- Zielgruppentypologie für Deutschland, Mexiko und Brasilien.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018228
Effects of Health Communication and Pharmaceutical Advertising -- Taking Matters Global: The (Im)Possibilities of Cross-Cultural Advertising -- Consumer Self-Empowerment: Increasing Consumer Control and Choice -- Modelling Consumer Self-Empowerment -- Consumer Responses to Different Advertising...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019336
Session 1.1: Cultures, Regions, and Identity -- Session 1.2: Cross-Cultural Ethics and Social Responsibility -- Session …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019839
Anja Corduan untersucht, inwieweit die in der Wissenschaft argumentierten Kommunikationsansätze für Social Media pauschale Gültigkeit beanspruchen können und ob diese kulturellen Besonderheiten unterworfen sind. In der vergleichenden Studie werden die USA, Deutschland und China analysiert,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019882
This book analyzes the current Islamic marketing environment. Since the Muslim world is extremely diverse in terms of economic development, customs and traditions and political and legal systems, it is vital for companies and marketers to analyze the environment before attempting to address...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019968
This book is published open access under a CC BY 4.0 license. This open access book offers something for everyone working with market segmentation: practical guidance for users of market segmentation solutions; organisational guidance on implementation issues; guidance for market researchers in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012395874
This book addresses the challenges companies face when different customer value propositions require them to pursue a differentiated supply chain strategy. It provides practical insights on how to achieve successful supply chain segmentation and presents the benefits this can yield for companies...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012397841
Der Markt fordert von Unternehmen immer schneller neue Produkte mit hoher Qualität zu niedrigen Preisen - eine Entwicklung, die sich weiter intensivieren wird. Wie kann Wertschöpfung unter diesen Bedingungen gelingen? Bisherige Strategie- und Managementverfahren bieten nicht immer eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012401841