Showing 1 - 10 of 621
This book introduces a radically spatialised approach to knowledge creation and innovation. Reflecting on an array of … knowledge and innovation in line with the interpretative turn in social sciences and humanities. In view of the unwillingness of … the triad of knowledge-space-innovation. The book’s main findings are that space is an essential intermediary in the …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014020378
Performance ist ein sowohl in der Praxis als auch in der Wissenschaft oft diskutiertes, jedoch selten exakt definiertes Phänomen. Felix Schulze-Borges entwickelt ein fundiertes Performanceverständnis für Professional Service Firms und bettet dieses thematisch in das strategische Management...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015275
Adrian Rohner befasst sich mit der „Handelsware“ Wissen in Form von wissens­intensiven Dienst­leistungen, am … Fallbeispiel Dienstleistungen in Forschung- und Entwicklung (F&E). Da Wissen als Handelsware einige Besonderheiten aufweist, geht … Fachbereichen Innovationsökonomie, KIBS (knowledge intensive business services), Transaktionskostenansatz, Netzwerkforschung, Open …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016321
The interaction between clients and consultants during consulting projects is essential for their success and therefore for the long-term survival of consulting companies. The aim of this book is to further advance our understanding of the nature of client-consultant relationships. Building upon...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013504587
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014425387
Knowledge -- Scenario Setting -- Foundation Laws of Knowledge Dynamics -- The Knowledge Value Chain -- Industry and … Knowledge Clusters -- Embracing Business Ecosystems to Enable Sustainable and Accelerated Innovation -- Corporate Management of … Knowledge -- Knowledge-Relevant Economic Policy: Analyzing Knowledge Policymaking in Managed and Free-Market Economies -- Global …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013521287
This book analyzes the impact of the digital economy on customer satisfaction, shopping experience, resistance to change, script theory, and loyalty. The model introduced assumes that online markets have led to a redefinition of the concepts of loyalty and shopping scripts as a way to reduce...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396317
Internationalisierung wissensintensiver Unternehmensdienstleister -- Standortsysteme internationaler Wirtschaftskanzleien -- Gründe für die Auswahl neuer Märkte -- Anpassung an Kontexte auf neu erschlossenen Märkten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019587
Kundenbindung und ihre Einflussfaktoren sind in der Marketingliteratur in den letzten Jahren eingehend erörtert worden. Dies gilt allerdings weniger im Hinblick auf Professional Business Services, d. h. unternehmensorientierte wissensintensive Dienstleistungen wie beispielsweise juristische...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516445
1. The Concepts and Characteristics of Knowledge Intensive Business Services -- Concept of Knowledge Intensive Business … Services -- Typology of Knowledge Intensive Business Services -- Characteristic of Knowledge Intensive Business Service -- 2 …. Innovative Characteristics of Knowledge Intensive Business Services -- Theory of Service Innovation -- The Characteristic of …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016384