Showing 1 - 10 of 271
This is a multidisciplinary textbook on social commerce by leading authors of e-commerce and e-marketing textbooks, with contributions by several industry experts. It is effectively the first true textbook on this topic and can be used in one of the following ways: Textbook for a standalone...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396235
This undergraduate textbook adopts the perspective of organizations - not individuals - and clarifies the impact of social media on their different departments or disciplines, while also exploring how organizations use social media to create business value. To do so, the book pursues a uniquely...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396236
This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396282
This book provides practical know-how on understanding, implementing, and managing main stream social media tools (e.g., blogs and micro-blogs, social network sites, and content communities) from a public sector perspective. Through social media, government organizations can inform citizens,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396569
Stand der Organisationsforschung unter besonderer Berücksichtigung der computer­vermittelten Kommunikation -- Strukturationstheorie als metatheoretischer Rahmen -- Unterschiedlicher Facetten computer­vermittelter Kommunikation -- Verknüpfung der theoretisch entwickelten Konzepte mit den...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015894
-- Was Sie über Kommunikation und Mechanismen im Social Web wissen sollten .- Was Sie über Planung und Realisierung wissen sollten -- Was Sie über den Anspruch ihrer Zielgruppen wissen sollten -- Was Sie über kontinuierliche Verbesserung wissen sollten.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016032
The social web is defined as the social part of the Internet that enables (personally unknown) people to socially interact with each other in order to cherish friendships and make new acquaintances. The social web’s current significance exceeds this initial focus, by also encompassing...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017314
Entwicklung und Erscheinungsformen von Social Media -- Analysephase des Dienstleistungsmanagements -- Planungsphase des Dienstleistungsmanagements -- Implementierungsphase des Dienstleistungsmanagements -- Kontrollphase des Dienstleistungsmanagements.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017689
Basiswissen Social Media.- State-of-the-Art: Einsatzbereiche von Social Media.- Bausteine erfolgreicher Social-Media-Ansätze.- Vorgehensmodelle zur Entwicklung eines Social-Media-Konzepts -- Ziele und Strategien im Social-Media-Umfeld -- Technologieauswahl -- Aufwands-, Nutzen-, Erfolgsmessung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018189
Trends im Recruiting -- Recruiting-Erfolg mit XING und LinkedIn -- Active Sourcing in der Praxis -- Branding und Recruiting auf Facebook -- Die neue Macht der Arbeitgeberbewertungsportale -- Rechtliche Anforderungen im Umgang mit Social Media -- YouTube, Twitter & Co. -- Erfolgsfaktoren für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014019656