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book investigates luxury fashion retail management and provides relevant insights, which are beneficial to both … industrialists and academics. Readers gain an understanding of luxury fashion retailing, including proper operations and strategic … management, which now are the most crucial items on the luxury fashion industry’s senior management agenda …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396283
This book focuses on sustainability in fashion retail, which is fast becoming the pivot point of future fashion retail … strategy of fashion retailers and marketers, who have to react to the changing society and customer needs. Structured in four … possible adaptions. It thus provides a solid understanding on how to integrate green aspects into any fashion retailers …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396179
This book presents and analyzes the concept of online brand communities, an emerging and exciting topic in marketing and eCommerce. First, it lays out the foundations like the evolution of the Web and the so-called Social Web, its utility for users and businesses, and the evolution of the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396282
Florian Maier geht der Frage nach dem Einfluss von Social Media auf die B2B-Markenführung nach und nähert sich interdisziplinär diesem Thema an der Schnittstelle zwischen Marketing, Marken-, Unternehmensführung und Prozessmanagement. Dabei beschäftigt er sich intensiv damit, wie das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014017983
Rund 40 Prozent der Unternehmen sind mittlerweile in sozialen Medien aktiv, um die eigene Marke zu profilieren und stärker in den Dialog mit dem Konsumenten zu treten. Das Streben nach mehr Markenloyalität geht mit einer Veränderung der Markenkommunikation einher. Waren Unternehmen bislang...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014015950
Global Sourcing im Handel ist ein höchst aktuelles und intensiv diskutiertes Thema. Die Modebranche hat als eine der ersten erkannt, dass man in diesem Bereich Prozesse noch deutlich optimieren und somit Wettbewerbsvorteile realisieren kann. Praktiker erfahren in diesem Buch aktuellste Trends...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013516752
Spannungsfeld zwischen Kontinuität und Freiheit -- Influencer Marketing ist nicht nur Instagram -- Influencer in der B2B … – von Food und Fashion über Medien und Healthcare bis hin zu Wissenschaft und Technik Die Herausgeberin Die Unternehmerin …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018667
Presenting a scientific exploration of personal branding and digital communication, this ground-breaking book aims to fill a gap between theory and practice. Describing how social media can increase brand profiles online, it explains basic terms before investigating the cultural context for...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012396418
The emergence of social media as one of the driving forces of consumers’ online experiences today also challenges our current understanding on marketing and brand management. The effects of brands’ social media involvement are to this day uncertain. Severin Dennhardt shows that social media...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014016983
Dieses Buch präsentiert die wesentlichen Aspekte der Markenführung im Internet. Wissenschaftler stellen die Erkenntnisse der Markentheorie dar und Praktiker aus verschiedenen Industriezweigen schildern, wie die Instrumente der Markenführung im Netz konkret eingesetzt werden. Da sich das...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014018452