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Mittlerweile ist es betriebswirtschaftlich unerlässlich, dass Unternehmen ihre Produkte weltweit anbieten, um erfolgreich zu sein. Vor allem steigt das Interesse an neuen Kundengruppen aus Schwellenländern wie China, Indien oder dem Nahen Osten, da deren Anteil am Unternehmensgewinn auf Grund...
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Das Internet hat das Wettbewerbsumfeld in vielen Branchen verändert. Die meisten Unternehmen setzen sowohl elektronische als auch physische Absatzkanäle ein. Kunden kombinieren beide Kanalarten bei der Informationssuche und beim Kauf von Produkten und Dienstleistungen. Die verbreitetste...
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Interaktive digitale Medien, vor allem Social Media und Mobile Media, erleichtern den Dialog mit und zwischen Kunden. Das in digitalen Interaktionen enthaltene Wissen schöpfen Unternehmen aber oft nicht aus. Eigentlich wertvolle Informationen direkt von den Kunden werden nicht registriert,...
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Hardly any other phenomenon has dominated the marketing world in the past few months as Influencer Marketing. Specifically designing the cooperations with influencers is crucial for companies to exploit the full potential. This article presents a taxonomy of the four main archetypes of...
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The check-out process is one of the biggest pain points in shopping. While Apple is the pioneer in cashierless shopping, several other corporations have initiated first concepts during the last months. Innovative, IoT-driven businesses like Amazon Go or Avec Box are trying to improve the...
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Various drivers are currently encouraging established consumer goods manufacturers to start exploiting the D2C growth opportunity. Semi-structured interviews were used to explore the different facets and angles of D2C drivers and prerequisites. The results show that for traditionally...
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Marketers are in a unique position to improve customers' data privacy but often lack the necessary know-how. Hence, this study examines the link between marketers' privacy literacy and their firms' privacy orientation.
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Purpose: This study aims to examine the direct and moderating effects of generative learning on customer performance. Design/methodology/approach: The authors test the relationships between customer relationship management (CRM) capabilities, generative learning, customer performance, and...
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