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Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
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The share of knowledge-intensive services and products in total output and demand and in the production of advanced, but also less advanced or emerging economies, has steadily increased over time and especially so for the knowledge-intensive services. This 'quaternization' of the economies not...
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Neue Serviceangebote der Industrie sind im Gegensatz zu innovativen Produkten kaum Ergebnis eigener Forschung und Entwicklung (FuE). Sie werden bislang vielmehr fast ausschließlich aufbauend auf von Kunden artikulierten Bedarfen (demand pull) konzipiert. Federführend für neue Services ist...
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Manufacturing firms increasingly produce and provide services along with or instead of their traditional physical products. The goal of this paper is to provide new evidence for this servitisation of European manufacturing and test previous findings based on case studies with a large, firm-level...
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