Showing 1 - 9 of 9
We estimate the impact of Covid-induced working from home (WFH) on offline consumer spending in urban agglomerations. Our analysis draws on postcode-level data on card transactions and WFH patterns in major German cities between January 2019 and May 2022. We address endogeneity in WFH uptake by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013470259
Die Corona-Pandemie hat die Arbeitswelt transformiert und vielen Arbeitnehmer*innen die Arbeit aus dem Homeoffice ermöglicht. Infolgedessen hat sich der Konsum aus den Stadtzentren in Wohngebiete und Vororte verlagert. Der Umsatz in den Innenstädten lag Ende Mai 2022 10% unter dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014290617
High-quality company data is crucial for state-of-the-art empirical research and competition, as well as for evidence-based policy advice, reliable forecasts and policy evaluations. In Germany, however, there are striking deficits in the availability of and access to company data compared to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014433202
Der zeitnahe Zugang zu qualitativ hochwertigen Unternehmensdaten ist für Wirtschaftsforscher*innen von entscheidender Bedeutung für empirische Spitzenforschung und dem Wettbewerb um die besten Köpfe sowie für evidenzbasierte Politikberatung, zuverlässige Prognosen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014479653
Der zeitnahe Zugang zu qualitativ hochwertigen Unternehmensdaten ist für Wirtschaftsforscher*innen von entscheidender Bedeutung für empirische Spitzenforschung und dem Wettbewerb um die besten Köpfe sowie für evidenzbasierte Politikberatung, zuverlässige Prognosen und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014437522
High-quality company data is crucial for state-of-the-art empirical research and competition, as well as for evidence-based policy advice, reliable forecasts and policy evaluations. In Germany, however, there are striking deficits in the availability of and access to company data compared to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014431583
Die Corona-Pandemie hat die Arbeitswelt transformiert und vielen Arbeitnehmer*innen die Arbeit aus dem Homeoffice ermöglicht. Infolgedessen hat sich der Konsum aus den Stadtzentren in Wohngebiete und Vororte verlagert. Die vorliegende Studie untersucht die Entwicklung der Homeoffice-Nutzung und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013417370
We estimate the impact of Covid-induced working from home (WFH) on offline consumer spending in urban agglomerations. Our analysis draws on postcode-level data on card transactions and WFH patterns in major German cities between January 2019 and May 2022. We address endogeneity in WFH uptake by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013411572
We estimate the impact of Covid-induced working from home (WFH) on offline consumer spending in urban agglomerations. Our analysis draws on postcode-level data on card transactions and WFH patterns in major German cities between January 2019 and May 2022. We address endogeneity in WFH uptake by...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014243174