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Strategisches Management
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Strategic management
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9
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9
Führungsstil
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Leadership style
8
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Entscheidung
7
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7
Innovation
7
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6
Theorie
6
Theory
6
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Core competency
5
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5
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5
Österreich
5
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Führung
4
Innovation management
4
Innovationsmanagement
4
Relationship marketing
4
Verbraucherzufriedenheit
4
Business model
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Competition
3
Geschäftsmodell
3
Hans H. Hinterhuber
3
Intuition
3
KMU
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Post-Merger-Integration
3
Post-merger integration
3
SME
3
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Undetermined
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Type of publication
All
Article
25
Book / Working Paper
22
Type of publication (narrower categories)
All
Article in journal
17
Aufsatz in Zeitschrift
17
Aufsatz im Buch
9
Book section
9
Aufsatzsammlung
5
Festschrift
4
Bibliografie
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Collection of articles of several authors
1
Lehrbuch
1
Sammelwerk
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Textbook
1
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Language
All
German
26
English
22
Author
All
Matzler, Kurt
Hitt, Michael A.
82
Rugman, Alan M.
73
Hinterhuber, Hans H.
66
Verbeke, Alain
63
Foss, Nicolai J.
60
Müller-Stewens, Günter
60
Fishburn, Peter C.
58
Grünig, Rudolf
58
Sutter, Matthias
58
Buckley, Peter J.
53
Becker, Wolfgang
52
Kühn, Richard
52
Whittington, Richard
52
Horváth, Péter
49
Teece, David J.
49
Kraus, Sascha
48
Mintzberg, Henry
48
Simon, Hermann
48
Xu, Zeshui
48
Schreyögg, Georg
46
Bruhn, Manfred
45
Henry, Craig
45
Scholz, Christian
45
Johnson, Gerry
42
Karni, Edi
42
Keuper, Frank
42
Barney, Jay B.
41
Frey, Bruno S.
40
Hoskisson, Robert E.
40
Hunger, J. David
40
Nijkamp, Peter
40
Shepherd, Dean A.
40
Weber, Jürgen
40
Wheelen, Thomas L.
40
Andersen, Torben Juul
39
Balmer, John M. T.
39
Homburg, Christian
39
Wiedmann, Klaus-Peter
39
Grant, Robert M.
38
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Institution
All
Verlag Franz Vahlen
1
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Journal of business strategy
3
Linde international
3
R & D management
2
SpringerLink / Bücher
2
Strategie und Leadership : Festschrift für Hans H. Hinterhuber
2
Advances in consulting research : recent findings and practical cases
1
California management review
1
Change Leadership : den Wandel antizipieren und aktiv gestalten
1
Controller Magazin : Praxiswissen zur Unternehmenssteuerung : Mitgliederzeitschrift des Internationalen Controller Vereins und der RMA Risk Management Association & Rating Association e.V.
1
Controlling : Zeitschrift für erfolgsorientierte Unternehmenssteuerung
1
Creativity and innovation management
1
Erfolg durch Innovation : Perspektiven für den Tourismus- und Dienstleistungssektor ; Festschrift für Klaus Weiermair zum 65. Geburtstag ; 10 Jahre ICRET
1
European journal of international management : EJIM
1
GDI-Impuls : Wissensmagazin für Wirtschaft, Gesellschaft, Handel
1
International journal of innovation management
1
Journal of business research : JBR
1
MIT sloan management review
1
Management decision : MD
1
Management on the cutting edge series
1
Management von kleinen und mittleren Unternehmen
1
Perspektiven im strategischen Management : Festschrift anläßlich des 60. Geburtstages von Prof. Hans H. Hinterhuber
1
Research
1
Strategic management journal
1
The international journal of human resource management
1
Unternehmen im Umbruch: Konzepte, Instrumente und Erfolgsmuster
1
Werte schaffen : Perspektiven einer stakeholderorientierten Unternehmensführung ; Hans H. Hinterhuber zum 65. Geburtstag
1
WirtschaftsWoche-Sachbuch
1
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1
Was Top-Unternehmen anders machen : mit Strategie, Innovation und Leadership zum nachhaltigen Erfolg
Bailom, Franz
;
Matzler, Kurt
;
Tschemernjak, Dieter
-
2013
-
2., aktualis. u. erw. Aufl.
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009791771
Saved in:
2
Antecedents of M&A success : the role of strategic complementarity, cultural fit, and degree and speed of integration
Bauer, Florian
;
Matzler, Kurt
- In:
Strategic management journal
35
(
2014
)
2
,
pp. 269-291
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010239025
Saved in:
3
The role of intuition and deliberation for exploration and exploitation success
Matzler, Kurt
;
Uzelac, Borislav
;
Bauer, Florian
- In:
Creativity and innovation management
23
(
2014
)
3
,
pp. 252-263
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010413595
Saved in:
4
Was Top-Unternehmen anders machen : große europäische Strategie-Studie, Interviews mit Top-Führungskräften, Erfolgsfaktoren, Best Practies
Bailom, Franz
;
Matzler, Kurt
;
Tschemernjak, Dieter
-
2006
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003314081
Saved in:
5
Enduring success : what top companies do differently
Bailom, Franz
;
Matzler, Kurt
;
Tschemernjak, Dieter
-
2007
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003484401
Saved in:
6
Unveiling the myths of M&A integration : challenging general management and consulting practice
Bauer, Florian
;
Hautz, Julia
;
Matzler, Kurt
- In:
Journal of business strategy
36
(
2015
)
2
,
pp. 16-24
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011309574
Saved in:
7
Managing change in transnational companies : does cultural distance matter?
Matzler, Kurt
;
Strobl, Andreas
;
Krill, Ellen
- In:
European journal of international management : EJIM
14
(
2020
)
3
,
pp. 494-523
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012223842
Saved in:
8
Leadership 2.0 : fünf Thesen zur erfolgreichen Führung in Zeiten des Web 2.0
Matzler, Kurt
;
Eichen, Stephan Friedrich von den
- In:
Strategie und Leadership : Festschrift für Hans H. …
,
(pp. 57-70)
.
2014
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010236401
Saved in:
9
The impact of entrepreneurship culture and innovativeness on business growth : an empirical study of small- and medium-sized enterprises
Schwarz, Erich J.
;
Faullant, Rita
;
Matzler, Kurt
- In:
Management von kleinen und mittleren Unternehmen
,
(pp. 1-14)
.
2009
Persistent link: https://www.econbiz.de/10003903431
Saved in:
10
Sustaining corporate success : what drives the top performers?
Matzler, Kurt
;
Bailom, Franz
;
Anschober, Markus
; …
- In:
Journal of business strategy
31
(
2010
)
5
,
pp. 4-13
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008699792
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