Showing 1 - 10 of 16
In dem vorliegenden Forschungsbericht wird erstmals die Beziehung zwischen Markentreue,Einkaufsstättentreue und Erfolg im Einzelhandel empirisch untersucht. Obwohl das Interesse derWissenschaft und der Praxis an einer Analyse dieser Wirkungsbeziehung sehr groß ist, wurde dieBeziehung zwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869127
.IX. Die Lebensmittelhersteller und der Lebensmittelhandel sollten nachhaltigeStrukturen zur Vermeidung von Lebensmittelkrisen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869128
The authors of this paper examine the relationship between brand loyalty, store loyalty and performance. Although both academics and practicioners are very much interested in an analysis of the interrelations, these constructs have not yet been examined in a closed causal model. The findings of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869150
In today's mixed-model assembly production, there are two recent trendsin particular, namely increasing vertical integration and the proliferation ofproduct variety, which more and more shift focus to an ecient just-in-timepart supply. In this context, many automobile manufacturers set up...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005870710
In manual order picking systems, order pickers walk or drive through a distribution warehouse inorder to collect items which are requested by (internal or external) customers. In order to performthese operations efficiently, it is usually required that customer orders are combined into (more...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867163
Order picking - as a warehouse function - is often considered to be critical for the public manifestation of a supply chain. Underperformance can result both in unsatisfactory customer service and in high cost. In this paper the author will give an overview of planning problems and corresponding...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005867194
Mittelständische Unternehmen im Handelssektor stehen vor neuen Herausforderungen durchsich verändernde Märkte. Die zunehmende Anzahl von nationalen und internationalen Wettbewerbernbei gleichzeitiger Angleichung der Qualität der angebotenen Sortimente führt dazu,dass Aufbau und...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869963
Der vorliegende Projektbericht entstand im Rahmen des vom Bundesministerium für Bildungund Forschung (BMBF) geförderten Projekts „Transolve (Transformation von Produzent undHändler zum Solution-Anbieter)“. Das grundlegende Ziel des Vorhabens TRANSOLVE ist dieErarbeitung eines Konzeptes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10008836894
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005856100
Wettbewerbssituation im deutschen Lebensmittel-Einzelhandel. Im Kampf um das Überleben im Markt und um höhere Gewinne ist eswichtig für die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009005020