Showing 1 - 10 of 255
In dem vorliegenden Forschungsbericht wird erstmals die Beziehung zwischen Markentreue,Einkaufsstättentreue und Erfolg im Einzelhandel empirisch untersucht. Obwohl das Interesse derWissenschaft und der Praxis an einer Analyse dieser Wirkungsbeziehung sehr groß ist, wurde dieBeziehung zwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869127
.IX. Die Lebensmittelhersteller und der Lebensmittelhandel sollten nachhaltigeStrukturen zur Vermeidung von Lebensmittelkrisen …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869128
The authors of this paper examine the relationship between brand loyalty, store loyalty and performance. Although both academics and practicioners are very much interested in an analysis of the interrelations, these constructs have not yet been examined in a closed causal model. The findings of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005869150
The Surveys of Consumers has been conducted by the Survey Research Center at the University of Michigan since 1946. Each month, 500 individuals are randomly selected from the contiguous United States (48 states plus the District of Columbia) to participate in the Surveys of Consumers. The...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005843081
Using a unique panel data set for German grocery prices we find significant price synchronization within food retail chains as well as within individual food stores (between products). Price synchronization between chains appears to be less pronounced.(...)
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005844718
Wettbewerbssituation im deutschen Lebensmittel-Einzelhandel. Im Kampf um das Überleben im Markt und um höhere Gewinne ist eswichtig für die …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009005020
Entscheidungen über die Platzierung von Warenin den Regalen des Lebensmitteleinzelhandelserfordern Informationen darüber, wie die Kundendie Regale und ihre Artikel wahrnehmen. EinInstrument, das diesen Informationsbedarf deckenkann, ist die Blickverlaufsanalyse. Die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009005021
Category Management (CM) beschäftigt sich mit der kundenorientiertenBewirtschaftung von Warengruppen im Einzelhandel. Dabei werden unterKunden Endverbraucher verstanden. Genauer gesagt: Shopper, da es umdie Person geht, die die Kaufentscheidung trifft, und diese muss nichtgleichzeitig der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009005024
This brief Report provides a summary of the initial findings of a two-year study that has investigated the perceptions and satisfaction of consumers with the local grocery shopping facilities they have available. The Economic and Social Research Council and the Engineering and Physical Sciences...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005863480
Der Begriff der Betriebsform im Einzelhandel ist traditionell auf die Art der Marktbearbeitungund den damit verbundenen Einsatz der marketingpolitischen Instrumente fokussiert.Die Marktbearbeitungssysteme des Handels gehen jedoch mit spezifischen KostenundLeistungsstrukturen einher, von denen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10005864077