Showing 1 - 10 of 131
rasantes Wachstum erfahren und dazu geführt, dass im Bereich des internetbasierten Tourismus eine besonders ausgeprägte … Virtual Reality (VR) im Tourismus die Ausnahme und wird damit nicht gezielt genutzt, um Informationen dreidimensional und … transformieren und die nachfragerseitige Bedeutung der Vertrauenseigenschaften mindern kann. Somit kann in der im Tourismus …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467439
pattern of tourism demand. Despite the cultural and economic importance of tourism and its overwhelming dependence on climatic … factors, relatively few studies have tackled the impact of climate change on tourism. In particular there are few quantitative … studies on the effect that climate change will have on tourism. The aim of this thesis is to fill the research gap and so …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449713
Bestehende Konzepte für Naturschutzgebiete haben im Wesentlichen das Ziel des Schutzes einzelner Arten und spezieller Flächen. Im Gegensatz dazu werden durch neue umwelt- und raumplanerische Konzepte wesentlich größere Areale erfasst. Dabei kommt es insbesondere zu räumlichen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009460986
Der Tourismus wird oft als Erfolgsfaktor der endogenen Regionalentwicklung für strukturschwacheländliche Räume … Positionierungerreichen. Um die Rahmenbedingungen für einen naturnahen Tourismus, eine gemeinsameVerwirklichung ökologischer und touristischer …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449224
differentiation in cluttered markets. The topic of destination branding has only received attention in the tourism literature since …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437635
differentiation in cluttered markets. The topic of destination branding has only received attention in the tourism literature since …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437738
In the past two decades there has been increasing interest in branding tourism destinations in an effort to …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009438000
differentiation in cluttered markets. The topic of destination branding has only received attention in the tourism literature since …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009438267
in broadcast media. However there has been a lack of attention in the tourism literature relating to destination …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009438268
Limited extant research examines Latin American consumers' perceptions of holiday destinations. This article measures destination brand equity for Australia as a long-haul destination in the emerging Chilean market. Specifically, it develops a model of consumer-based brand equity (CBBE) to...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009438397