Showing 1 - 7 of 7
Electronic commerce has enabled the use of intelligent agenttechnologies that can evaluate buyers, customize products, and price inreal-time. Our model of an electronic market with customizable productsanalyzes the pricing, profitability and welfare implications ofagent-based technologies that...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009435055
RFID and 3D body scanning were identified as enabling technologies for consumer-centric mass customization in apparel retail. The objective of this research was to investigate consumer knowledge, interest and concerns towards the applications of RFID and 3D body scanning in apparel retail....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009466259
How firms facing environmental uncertainty should organize their activities remains an important and challenging question for today's managers and organizational researchers. Proponents of contingency theory have argued that organizations must adjust their activities to fit the level of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475060
Die vorliegende Bachelorarbeit zeigt auf wie sich der Markt der deutschen Nahrungsmittelindustrie verändert, wie Marktteilnehmer Innovationen nutzen und gibt essentielle Ausblicke um Unternehmungen in diesem Bereich erfolg-reich zu machen.Ziel dieser Arbeit ist es, aufzuzeigen, welchen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434235
Die vorliegende Diplomarbeit beschäftigt sich mit dem aktuellen technischen Stand und der Verwendung des Mobile Advertising. Dabei wird insbesondere auf die Integration im Media-Mix und die Bedeutung für die Mediaplanung eingegangen. Neben den theoretischen Grundlagen werden aktuelle Kampagnen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434394
Die vorliegende Bachelorarbeit analysiert, woher die werberelevante Zielgruppe der 14- bis 49-Jährigen stammt, wie sich … Kriterien zu bestimmen, wird diese Zielgruppe hinsichtlich ihrer Demographie, Fernsehnutzung, Werbeakzeptanz, Lebenseinstellung … Schluss, dass die werberelevante Zielgruppe der 14- bis 49-Jährigen aufgrund der hier untersuchten Kriterien zunehmend an …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009434172