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Die vorliegende Bachelorarbeit beschäftigt sich mit Sportsponsoring in der Formel 1. Ziel dieser Arbeit ist es, die … Auswirkungen der weltweiten Wirtschaftskrise im Bereich Sportsponsoring aufzuzeigen. Um die Folgen der Finanzkrise in der Formel 1 … verzeichnen sind. Am Schluss werden anhand von Statements der Vertreter aus der Formel 1 die Perspektiven des Sponsoring erörtert …
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nicht offizielle Alternative zu dem Sportsponsoring. Unternehmen versuchen durch untypische und unkonventionelle Aktionen … und mit einem möglichst geringen Mitteleinsatz die Aufmerksamkeit der Konsumenten zu erlangen. Diese Arbeit gibt neben den …
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des Sponsoring im eSport genau geklärt und zusätzlich die wirtschaftliche Bedeutung für den eSport betrachtet werden. …
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sogenannten Event-Sponsoring.In diesem Beitrag erfolgt eine kritische Auseinandersetzung über die Vorteilhaftigkeit eines …
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Schritten vollzogen: Für die Haupteinnahmequellen Stadionbesuch, Merchandising, Sponsoring und mediale Rechte werden jeweils die …
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INTRODUCTION. This chapter considers what we know, and what we might like to know about corporate philanthropy and community engagement. It does so particularly through a nonprofit marketing lens, that is, from the perspective of the nonprofit organization seeking mission revenue and resources...
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Schema congruency theory suggests that consumers’ judgments of a sponsoring firm’s brand, such as attitudes toward the …
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This research proposes that a construct called Sponsorship Linked Advertising (SLA) is valuable in understanding how … brand and corporate advertising link to sponsorship and event marketing. SLA includes both ads that communicate a link to a … independent of any sponsorship link, whereas sponsorship linked advertisements intentionally unite a sponsorship and an event …
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An investigation of the relationship between corporate sponsorship activities and human resource constructs was … conducted through an online questionnaire with employees of a southern U.S. energy provider. Specifically, three sponsorship …-related constructs, fan identification with a sponsored sport property, employee involvement with the sponsorship, and employee attitude …
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