Showing 1 - 10 of 741
strategy literature, but will also open up new avenues of research in marketing entrepreneurship. …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475745
Through interviews with 15 top executives of economy hotel chains in China, this study aims to discover how the … benefit from managerial ties. The study contributes to both entrepreneurship and social network theories by summarizing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467744
F?r die VR China gilt unzweifelhaft, dass nach der Einleitung der wirtschaftlichen Reformen unter F?hrung von Deng … beobachtbar, dass die VR China im Vergleich zu der Situation vor Beginn der Einleitung der Wirtschaftsreformen wesentliche … Fortschritte im Bereich des Lebensstandards machen konnte. Die VR China ist schon lange nicht mehr nur eine verl?ngerte Werkbank …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009484936
entrepreneurs can set up business in low-return activities with minimal barriers to entry. Using a cashmere sweater cluster in China … accessible for small entrepreneurs widely available in rural China, even without a well functioning capital market. The observed …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009444782
Probleme/Forschungsfragen:Ein stetiger Komplexitätsanstieg des Produktes und der Produktentwicklungsumgebung erschweren in Wertschöpfungspartnerschaften das Erreichen einer gemeinsamen Win-Win-Situation. Bei der frühen Erarbeitung der Produktauslegung oder im Rahmen der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009467468
Die Relevanz der Konstruktionsweise von Gütern hat in den vergangenen Jahren verstärkte Beachtung in der ökonomischen Literatur gefunden. Insbesondere die Konsequenzen einer modularen Gestaltung von Produkten rückten dabei in den Vordergrund. Dabei wird meist davon ausgegangen, dass sich aus...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451147
Achieving and sustaining competitive advantage is a major challenge for firms in today’s dynamic global marketplace. The notion of sustained competitive advantage has been investigated through a number of paradigms, from the resource based view of the firm to dynamic capabilities. This paper...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437861
Firms collaborate to develop and deliver new products. These collaborations vary in terms of the similarity of the competencies that partnering firms bring to the alliance. In same-function alliances, partnering firms have similar competencies, whereas in cross-function alliances, partners have...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475396
The new product development (NPD) process has been long conceptualized as an intense information processing task, yet several questions about the role of information in shaping NPD decisions remain open. For instance, the persistent representation of NPD decisions as a single decision-maker...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009475973