Showing 1 - 10 of 10
The roles of business relationships and B2B communication in selected European agri-food chains are analyzed. Using survey data from 1,026 farmers, food processors and retailers in two commodity sectors (meat and cereals) and five different EU countries (Germany, United Kingdom, Ireland,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009446427
Advice provided by financial planners has the potential to impact the financial and emotional well being of clients. Despite the outcomes of quality financial planning relationships, there is little direct evidence to support the importance of ‘relationship quality’ in financial planning....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009457449
To date little empirical research has been undertaken into relationship atmosphere, yet the literature leads one to the conclusion that this is a key or central factor in developing the relationship between firms and in shaping the characteristics of that relationship over time.Given that the...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481961
Im Rahmen dieser Arbeit wird das Umfeld der mittelständischen Ingenieurdienstleister bei Lieferantenreduzierung beleuchtet und darüber hinaus erforscht, welche Merkmale für eine Kooperation in dieser Branche relevant sind. Darauf aufbauend werden Handlungsempfehlungen abgeleitet, auf deren...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009466980
Auch kleine und mittelständische Unternehmen werden zunehmend mit den Auswirkungen eines globaleren Wettbewerbs und dem Einsatz des Internet als wichtigem Wirtschaftsfaktor konfrontiert, so daß diese gezwungen sind ihre Unternehmensstrategien an die neuen ökonomischen Gegebenheiten...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448917
Gegenstand der Arbeit ist die Entwicklung eines vertrauensbasierten Ansatzes f?r das Management internationaler Kooperationen. Es hat sich gezeigt, dass Kooperation als freiwillige Ziel-Mittel-Verflechtung beschrieben werden kann. Vertrauen als Koordinationsmechanismus dient dazu, diese...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481014
Das Fundament einer erfolgversprechenden Finanzierungsstrategie bilden zun?chst nachhaltige Markt- und Produktausrichtungen, ein kompetentes Management, ein etabliertes Netzwerk von Investoren und nicht zuletzt nachweisbare Erfolge aus der Vergangenheit. Besonders letztes Kriterium gewinnt in...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009482300
Electronic communication media and electronic commerce have become substantial components of economic interaction. Buyers and consumers are increasingly integrated in processes of product and service specification. More and more coordination processes are conducted digitally or partly automated....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009451177
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353212
Ausgangspunkt dieser Arbeit ist die These, dass der unternehmerische Mittelstand durch Veränderungen des Wettbewerbsumfelds und durch steigende Wettbewerbsintensität in deutlich stärkerem Maße zu strategischen und in der Folge strukturellen Anpassungen gezwungen sein wird. Die Betrachtung...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448908