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Das Wachstum multinationaler Unternehmen (MNU) wird zunehmend durch Investitionen von Dienstleistungsunternehmen vorangetrieben. Die Produktion von Dienstleistungen unterscheidet sich allerdings in mehreren Aspekten von der Herstellung klassischer Industriegüter. Eine zentrale Eigenschaft ist...
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den Einfluss der Informationsweitergabe auf die Marktstruktur, die Marktgleichgewichte, die soziale Wohlfahrt und die …
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‘natural’ appropriability). The knowledge factor is further used to develop the theory of escalation mechanism by …
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small and medium-sized companies are being taken into account. The transaction cost theory serves as the theoretical …
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This thesis develops an equilibrium framework for strategic exercise of geographical market entry option. The theoretical model analyses the impact of asymmetries of the competing firms such as follower entry barrier and asymmetric profitability on the optimal market entry timing and firm...
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The objective of this thesis is to investigate the potential contribution of transnational corporations (TNC) to the upgrading of systems of innovation in late-industrialising countries. This study looks specifically at TNC-affiliierter in Thailand’s manufacturing sector and compares them with...
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This dissertation investigates the relationship between industrial and trade policies and their impact on firm-level incentives to become more productive. In Chapter two we use a two-sector growth model and show that the impact of a rise in competition in the intermediate goods sector (that...
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of refineries partially offsets the large reduction in consumer surplus. As the theory predicts, these shocks have a …
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Unternehmen beim Markteintritt in China sind: 1) Marktwachs-tum, 2) Innovationsgrad des eingeführten Produktes, 3) vertraglichen … Theory, Resource Based View, and Location Theory, an explaining model is offered for investigating the entry mode decision …
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Auf den meisten Wertpapiermärkten stehen Investoren Limit und Market Orders zur Verfügung. Mit der Wahl eines Ordertyps entscheidet ein Investor, ob er das Risiko einer Nichtausführung eingeht oder ob er eine zuverlässige Ausführung wünscht und hierfür implizit eine erhöhte...
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