Showing 1 - 10 of 119
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010353216
The focus of this dissertation lies on the brand personality (BP) and the brand relationship concept. They represent two particularly important measures of brand equity. And more importantly, both concepts still lack a comprehensive understanding. Hence, this dissertation provides deeper insight...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009481017
Die vorliegende Arbeit ist aufgrund der Beobachtung von wiederkehrenden Phänomenen in der Markenführungspraxis entstanden. Es konnte beobachtet werden, dass trotz einer vorhandenen strategischen Markenführung, eines Markenperformance Measurement und weiteren Instrumenten umfassende...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009468262
intentions are examined. Regression analysis revealed both emotion and attitudes significantly influence consumers’ future … tested. It can be inferred that happiness had the strongest influence on emotion followed by good, and then usefulness and …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012208798
Markenführung soll den effektiven Einsatz von Marketingaktivitäten fördern und die Ebenen Konsumentenverhalten bzw. -einstellung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009454910
Diese Magisterarbeit befasst sich mit Marken, die ausschließlich im Internet auftreten (E-Brands) sowie der Markenführung im Internet (E-Branding). Innerhalb dieses Rahmens wird eine Online-Befragung der wichtigsten Internet-Marken in Deutschland sowie eine Datenerhebung unter Internet-Nutzern...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009433650
Since the emergence of the destination branding literature in 1998, there have been few studies related to performance measurement of destination brand campaigns. There has also been little interest to date in researching the extent to which a destination brand represents the host community's...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009448308
For a healthy development of tourism and all activities in the frame of this industry in the region it is necessary to harmonize the incomes and all effects of this branch with the quality of life of the local people and the aspects of environment protection. The guests require a certain level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011316102
Der Tourismus wird oft als Erfolgsfaktor der endogenen Regionalentwicklung für strukturschwacheländliche Räume verstanden. Landschaftlich attraktive Gebiete können mit demErleben einer intakten und unzerstörten Natur- und Kulturlandschaft, einer vielfältigen TierundPflanzenwelt sowie...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009449224
Place branding has become a major focus of operations for destination marketing organisations (DMO) striving for differentiation in cluttered markets. The topic of destination branding has only received attention in the tourism literature since the late 1990s, and there has been relatively...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10009437635