Showing 1 - 8 of 8
More than three-quarters of U.S. households bear consumer debt, yet we have little understanding of the relationship between financial education and the debt behavior of U.S. consumers. In this paper, we study the effects of exposure to financial training on debt outcomes in early adulthood....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010333566
We conduct a randomized field experiment to study the effects of two financial education interventions offered to small-scale retailers in Uganda. The treatments contrast "active learning" with "traditional lecturing" within standardized lesson-plans. We find that active learning has a positive...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011985275
Over the last decade, many countries have experienced dramatic increases in university enrolment, which, when not matched by compensating increases in other inputs, have resulted in larger class sizes. Using administrative records from a leading UK university, we present evidence on the effects...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269466
In this paper, we study the relationship between financial literacy and self-employment. We use established financial knowledge-based questions to measure financial literacy levels. The analysis shows a highly significant correlation between self-employment and financial literacy scores. To...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011449981
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012307677
Trotz vieler Initiativen zur Stärkung finanzieller Bildung an Schulen findet sich in den deutschen Lehrplänen hierzu kein eigenes Fach. Im Folgenden skizziere ich zunächst die Erwartungen an eine finanzielle Bildung und die faktische Situation an den Schulen, um dann ausführlicher die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014001291
Die derzeit um Finanzwissensvermittlung und Finanzerziehung einerseits sowie um Finanzbildung im Rahmen der sozioökonomischen Bildung andererseits geführte Debatte ist komplex und mehrdimensional. Entlang des didaktischen "Kontinuums von Vermittlungsinteressen" (Vielhaber 1999a) wird eine...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014001312
Nach der schrittweisen Umstellung der alten Hochschulabschlüsse auf ein Bachelor-/Master-System stellt sich die Frage, wie dies von Studierenden und Unternehmen angenommen und bewertet wird. Die Autoren zeigen für Universitäten und Fachhochschulen, wie sich die Einführung des Bachelors unter...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010471345