Showing 1 - 10 of 409
Der vorliegende Forschungsbericht liefert empirische Erkenntnisse darüber, welche Wahrnehmung von Unternehmenskommunikation beim Top-Management einerseits und bei Kommunikationsverantwortlichen andererseits vorherrschen. Gemeinsamkeiten und Unterschiede werden identifiziert und diskutiert....
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304519
Die Unternehmensreputation hat sich im Zeitalter der Globalisierung und Digitalisierung zu einem der wichtigsten Erfolgsfaktoren entwickelt. Die Wissenschaft begleitet diese Entwicklung durch intensive theoretische und empirische Forschungsarbeiten. Trotz unzureichender Datensätze besteht...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011304522
Like Feinberg and Sherman (1985) and Phillips and Mason (1992) we test experimentally whether conglomerate firms, i.e., firms competing on multiple structurally unrelated markets, can effectively limit competition. Our more general analysis assumes differentiated rather than homogeneous products...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010269746
There is common consensus that managerial compensation is strongly tied to firm size and much less so to financial performance. One suspects that observed restructuring and downsizing in corporations in recent years may have an effect on these results. Based on multi-task theoretical...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010309910
Agency theory assumes a potential conflict of interest between principal and agent. Principals provide incentives to agents to influence agents' behaviour in the interest of the principal. In practice, incentive systems are dominanted by financial incentives and consist of fixed and performance...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310013
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310212
We examine the impact of performance groups on the estimation of the relative importance of firm, industry and other effects on corporate performance. Performance groups comprise firms from the same industry with a similar performance over a longer period of time. We present a statistical method...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310377
Die ökonomische Theorie konstatiert einen engen Zusammenhang zwischen der Qualität des Managements in privatwirtschaftlichen Unternehmen und der Größe dieser Unternehmen. Die mikroökonomische Theorie vertritt die These, dass die talentiertesten Manager in den größten Unternehmen zu finden...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310412
Die Agency-Theorie verweist darauf, daß die Trennung von Eigentum und Kontrolle in Unternehmen zu einem Interessenskonflikt führen kann, wenn Informationsasymmetrien und opportunistisches Verhalten beobachtet werden. Gleichzeitig bildet die Agency-Theorie den theoretischen Bezugsrahmen für...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010310793
Der vorliegende Beitrag beschäftigt sich mit der Dimensionsstruktur sowie der Verwertbarkeit des Fortune-Reputationsrankings in der wissenschaftlichen Forschung und liefert Erkenntnisse über seine Aussagefähigkeit. Nach Erörterung der theoretischen Grundlagen von Unternehmensreputation als...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010263748