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Messen brauchen Medien und Medien brauchen Messen. Als mediale Großereignisse ziehen Messen eine Vielzahl von Medienvertretern an. Die PR-Arbeit bei Messegesellschaften ist daher ein ist vielschichtiges Feld, welches diverse Einflussfaktoren zu berücksichtigen hat. Insbesondere die...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010266116
Der Beitrag zeigt auf, wie sich die Presse- und Öffentlichkeitsarbeit des Statistischen Bundesamtes in den letzten Jahrzehnten von der reinen Verbreitung hin zu einer digitalen Kommunikation entwickelt hat. Erste Impulse setzte die um die Jahrtausendwende beginnende Digitalisierung, die sich...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013490579
Mit der zunehmenden gesellschaftlichen Digitalisierung rückt beim Statistischen Bun- desamt eine verstärkt digitale und zielgruppengerechte Kommunikation in den Fokus, auch beim Großprojekt Zensus 2022. Für die identifizierten Zielgruppen wurde eine umfassende Kommunikation im Digitalen,...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014421162
Die Autoren analysieren, ob ein Social Media Newsroom eine Alternative zur herkömmlichen Pressemitteilungen via Email in der Luxusbranche ist. Ausgehend vom Intereffikationsmodell wird aufgezeigt, dass Journalismus und PR in einer Wechselbeziehung der gegenseitigen Einflussnahme stehen. Via...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010420965
competition arising from trade reforms lead to increases in innovation? This paper attempts to examine the link between trade … liberalization and innovation using firm panel data on the Philippine manufacturing industry. With the framework of Impulliti and … Licandro (2009, 2010) as guide, a two-stage approach is tested where trade and innovation are linked via competition. A …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011421238
We consider a licensing mechanism for process innovations that combines a license auction with royalty contracts to those who lose the auction. Firms' bids are dual signals of their cost reductions: the winning bid signals the own cost reduction to rival oligopolists, whereas the losing bid...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010333873
This paper reconsiders the licensing of a common value innovation to a downstream duopoly, assuming a dual licensing …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010334125
We provide the first cross-country evidence of the effect of investment by private equity firms on innovation, focusing … funds and insurance companies across countries and over time. We also control for the standard determinants of innovation … aggregate (private equity plus R&D) industrial spending, PE accounts for as much as 12% of industrial innovation. We also …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011605109
Industrial development requires technological capability in industry. National innovation system is anchored on the … critical at the firm level. This paper describes the structure and characteristics of the Philippine national innovation system …, and compares it with the American, Japanese, and German national systems of innovation. It concludes that the Philippine …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011429700
innovation was important, there has been little research on opening up the black box of technology at firm-level in the PRC. This … paper undertakes econometric analysis of innovation, learning, and exporting in automobiles and electronics firms in the PRC … using a large-scale dataset to identify the most appropriate innovation proxy. Drawing on recent literature on innovation …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010397326