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zusammen. Es werden Ansätze von Versicherungsunternehmen vorgestellt, die sich schon heute darum bemühen, Kundenorientierung …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012317999
This paper shows that patients with private health insurance (PHI) are being offered significantly shorter waiting times than patients with statutory health insurance (SHI) in German acute hospital care. This behavior may be driven by the higher expected profitability of PHI relative to SHI...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010265826
Mit der Einführung des SGB II im Jahr 2005 hat der Gesetzgeber den Grundsicherungsstellen vor Ort große Spielräume bei der Umsetzung des SGB II und der konkreten Ausgestaltung der Organisation zentraler Leistungsprozesse eingeräumt. Das SGB II hat somit nicht nur zu einem Wettbewerb zwischen...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010271469
The paper introduces a specification of the demand side which allows RPM to have different effects on prices and on service, which may increase or decrease due to RPM. A feature of the model which deviates from those found in the literature is due to the introduction of a class of consumers who...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296530
Proponents of RPM argue that RPM helps to sustain a high level of service at the point of sale and that such a high level is efficient. This paper provides a simple model which leads to the following conclusions: 1) RPM may increase or decrease the level of service. 2) Whether the service level...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010296532
This paper analyses market efficiency and the role of the virtual location in digital markets using a data set containing more than 23,000 price observations from the online market for contact lenses as well as detailed information about online retailer and product characteristics. The data...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297335
We characterize a monopolist's optimal offer of service plans when only informed customers know already at the contracting stage whether their demand is high or low, while uninformed customers may learn their demand only after incurring some costs, if at all. While informed customers purchase...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298707
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010300773
In der verkehrspolitischen Diskussion werden bedarfsgesteuerte Angebotsformen des öffentlichen Personennahverkehrs (ÖPNV) vielfach als geeignete Ergänzung des sich in nachfrageschwachen Räumen ausdünnenden traditionellen ÖPNV betrachtet, um auf den Qualitätsnachteil gegenüber dem...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010302611
Das Konzept des 'neuen Kundenzentrums' (KuZ) führt zu einer systematischeren Arbeitsweise und erhöht die Qualität des Service. Um den tief greifenden Umbau der Bundesagentur für Arbeit (BA) zur Dienstleistungsorganisation in dem notwendigen Maße zu befördern, wird die Umsetzung dieses...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010304007