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The internet offers market researchers a broad variety of possibilities to gather information and insights. Online surveys and online observations are to commonly used research methods. In this article, both methods are being compared and their possible value proposition in terms of brand...
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Die Bedeutung von Emotionen und Affekten bei ökonomischen Entscheidungen wird seit mehreren Jahren in der ökonomischen Literatur diskutiert (z. B. Rabin, 1998). Eine Erklärung der empirischen Evidenz in diesem Bereich, die über eine bloß phänomenologische Ebene hinausgeht, verlangt eine...
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The increasing overload of information that bothers people is affecting businesses on online job boards as well. Although there is no doubt about the benefits of those platforms, companies are threatened to get lost in the sheer mass of similar advertisements. Considering the background of the...
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Die Autoren analysieren, ob ein Social Media Newsroom eine Alternative zur herkömmlichen Pressemitteilungen via Email in der Luxusbranche ist. Ausgehend vom Intereffikationsmodell wird aufgezeigt, dass Journalismus und PR in einer Wechselbeziehung der gegenseitigen Einflussnahme stehen. Via...
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The large expansion of internet popularity affected, tough in different degrees, almost all sectors of life. Tourism makes no exception, the travel agencies being nowadays confronted with the necessity of keeping the pace with the new technology. Airline companies - and the transport companies...
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Football sport marketing has been considered a tool, on economizing sports, producing the value added and an important … solution for earning income through sports. The aim of this study was to investigate the role of football marketing in the … SPSS and SAS software. The results show that football marketing has significant and positive effect on economic boom. In …
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This paper assesses empirically the relationship between marketing expenditures and sales in the premium car segment in … marketing expenditures at a monthly basis for the years 1998 to 2007. The richness of our data in the time dimension allows for …. We find a robust positive marketing-sales relationship, even after common characteristics of the product life cycle have …
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Die Produktlebenszyklusanalyse ist ein wichtiges Instrument der Produktpolitik. Verschiedene Diffusionsmodelle werden in der Theorie und Praxis angewendet, um Aussagen über künftige Umsatzverläufe zu erhalten. Die mathematische Modellierung geht grundsätzlich von einem deterministischen...
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Genaue Prognosen von Absatzmöglichkeiten und Marktpotenzialen für Innovationen können heute ein entscheidender Faktor sein, um sich auf dem Markt zu behaupten. Ein verspäteter Markteintritt kann gravierende Auswirkungen auf den Umsatz und somit auf den Erfolg des Unternehmens haben. Dieser...
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-sensuelle Ansprache erhöhen zudem die Bedeutung von Mobile Marketing für die Erzeugung von Markenerlebnissen. Aktuelle Studien im Bereich … Mobile Marketing bestätigen die generelle Akzeptanz von mobilen Inhalten und identifizieren den wahrgenommene … kontinuierlichen Nutzung unterstützen und aufgrund der positiven Erlebniserfahrung zudem ermöglichen, Mobile Marketing verstärkt zur …
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