Showing 1 - 10 of 264
erwerben. Wird eine Kaufentscheidung online getroffen, dann liegt eine Informationsasymmetrie zugunsten des Verkäufers vor … beurteilen zu können. Neben den Produktinformationen des Händlers beeinflussen die Kaufentscheidung der Konsumenten zunehmend von …
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012110518
Verbraucherreaktionen bei Unzufriedenheit mit einem gekauften Produkt oder einer in Anspruch genommenen Dienstleistung sind vielfältig und reichen von direkten Beschwerden bei Händlern oder Herstellern über Beschwerden bei Dritteinrichtungen bis hin zum Wechsel des Anbieters. Dabei können...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011375027
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012320731
El objetivo de este trabajo de investigación es analizar la demanda de alimentos orgánicos y determinar los factores que influyen en la disposición a pagar un sobreprecio por alimentos orgánicos en el mercado mexicano. Se diseñó y validó un cuestionario para estudiar el...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10012286564
This article studies the influence of product lifetime labelling on purchase decisions. Based on consumer theory of Lancaster, experimental survey data are collected from a population representative sample of 499 German consumers, using choice‐based conjoint analysis. Hierarchical Bayes...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10013367980
The present study aims to clarify how background factors influence consumers' intention of purchasing organic food from individual, social, and information perspectives (i.e., health consciousness, self-perceived vegetarian, as well as labeling). Another aim is to explore the moderating role of...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014001648
Process-based thinking commonly focuses on enhancing the efficiency of processes, while it is often criticized for not paying enough attention to the customer. This paper argues that customer complaint information can be used as a basis for customer-focused process improvement. Thus, it is not...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10011946284
Effective customer complaint management is key for building long-lasting profitable relationships and customer retention. The focus in this study is to investigate the complaints and categorize customer complaint behavior to find the most effective way of compensation for every complaint...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10014465758
In der Literatur gibt es bislang nur eine sehr geringe Anzahl von Ausarbeitungen, die sich mit dem Thema Promotioneffizienz beschäftigen, die darüber hinaus größtenteils auch nur von geringer Aktualität ist. Daher liegt neben der theoretischen Einleitung in das Thema Verkaufsförderung der...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010297034
Die Analyse der Wirkung von Verkaufsförderungsmaßnahmen auf den Absatz oder Erlös von Konsumgütern gehört zu den mit am meisten erforschten Problemkomplexen in der quantitativen Marketingforschung. Allerdings untersuchen die Mehrzahl der Arbeiten lediglich die kurzfristigen Wirkungen von...
Persistent link: https://www.econbiz.de/10010298434